احتمال حمایت سیاسیون افغان از خواسته های طالبان در پی ناکامی اشرف غنی

به گزارش زمین جهانی، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که رئیس جمهور این کشور در ایجاد اجماع ملی در فرایند صلح ناکام است و محتمل است که بعضی چهره های سیاسی تاثیرگذار از خواسته های طالبان حمایت نمایند.

احتمال حمایت سیاسیون افغان از خواسته های طالبان در پی ناکامی اشرف غنی

به گزارش دفتر منطقه ای زمین جهانی، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در نیوزویک نوشت که دولت بایدن ممکن است طالبان را تحت فشار قرار دهد و در مقابل نیز طالبان خواهان حمایت واشنگتن از ایجاد دولت موقت در افغانستان خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی زمین جهانی بخوانید. (کلیک کنید)

وی اظهارداشت: به دلیل ناکامی اشرف غنی در ایجاد یک اجماع ملی در فرایند صلح احتمال آن وجود دارد که چهره های سیاسی تاثیرگذار در افغانستان از خواسته های طالبان حمایت نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی زمین جهانی بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان که پیش از این نیز گفته بود که طالبان با جذب سیاسیون این کشور برای تشکیل دولت موقت کوشش می نماید، ادامه داد: وقتی دولت بایدن متوجه گردد که دولت کابل محبوبیت بالایی ندارد و به برقراری صلح و ثبات کمکی نمی نماید به احتمال زیاد آن ها فشارها را بر غنی افزایش می دهند تا در برابر خواسته های طالبان پذیراتر باشد.

رهبر حزب محور مردم افغانستان اضافه نمود: اگر رئیس جمهور اشرف غنی از توافق تقسیم قدرت با طالبان امتناع ورزد، بایدن احتمالاً به این نتیجه می رسد که افغانستان بیش از این ارزش خون و پول آمریکا را ندارد اما در عین حال بایدن معتقد است که آمریکا به حفظ نیروی ضدتروریسم در منطقه احتیاج دارد.

وی تاکید نمود: این ممکن است بدین معنی باشد که آمریکا پایگاه های خود را از افغانستان به پاکستان منتقل می نماید و برای مقابله با تهدیدات در افغانستان از نیروهای ویژه و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احتمال حمایت سیاسیون افغان از خواسته های طالبان در پی ناکامی اشرف غنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حمایت سیاسیون افغان از خواسته های طالبان در پی ناکامی اشرف غنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید