آنر با بیرون آمدن از سایه هواوی می خواهد بازارهای غرب را تسخیر کند
به گزارش زمین جهانی، حدود 20 ماه قبل، هواوی به دلیل تحریم های آمریکا و فشارهای فزاینده، به ناچار آنر را به فروش رساند. به نظر می رسد تا مدتی قبل، این دو شرکت همچنان روابط گسترده ای با یکدیگر داشته اند و به عنوان مثال می توانیم به شباهت های گوشی های هواوی میت 40 پرو و آنر مجیک 4 پرو یا سری هواوی P50 و سری آنر 70 اشاره کنیم.
اما حالا در پشت صحنه اوضاع در حال عوض شدن است. آنر می خواهد به طور کامل از سایه هواوی بیرون بیاید و هویت کاملا مستقلی برای خود ایجاد کند.
یک طلاق پرحاشیه
بدون شک بیرون آمدن از سایه هواوی برای آنر کار ساده ای نبوده است. به طور تعیین، یکی از مدیران ارشد آنر می گوید که قبلا آن ها نگرانی چندانی بابت بخش های زیادی از کسب و کار فروش گوشی نداشتند اما بعد از مستقل شدن، حالا باید تمام حوزه ها را در نظر بگیرند. آنر به مدت 7 سال زیرمجموعه هواوی بوده و بنابراین فرهنگ سازمانی هواوی در تار و پود این شرکت قرار گرفته است.
بخشی از موضوع شباهت ظاهری و سخت افزاری گوشی های آنر به گوشی های هواوی هم به همین موضوع برمی شود. از سوی دیگر، معمولا فرایند توسعه گوشی هایی که در حال حاضر راهی بازار می شوند، از حدود 2 تا 3 سال قبل آغاز شده است. بنابراین محصولات فعلی آنر احتمالا مربوط به دورانی هستند که این شرکت زیرمجموعه هواوی بوده است.
ایجاد یک برند نو و مجزا
آنر حالا قصد دارد هر ساله از یک گوشی پرچم دار و یک گوشی تاشو رونمایی کند. در دورانی که آنر زیرمجموعه هواوی بود، این شرکت به طور تعیین روی حضور در بازار آنلاین تمرکز کرده بود. اما حالا آنر با برقراری ارتباطات گسترده با اپراتورهای مخابراتی، می خواهد در بازار آفلاین اروپا هم حضور گسترده ای داشته باشد.
آنر در ابتدای جدایی از هواوی حدود 8000 کارمند داشت ولی حالا تعداد کارمندان این شرکت به بیش از 13 هزار نفر رسیده که حدود 8 هزار نفر از آن ها در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند. سازندگان گوشی های هوشمند باید توجه زیادی به تحقیق و توسعه نشان دهند زیرا در غیر این صورت خیلی زودتر از حد انتظار از رقبا عقب می مانند. آنر روزی روزگاری از دانش وسیع هواوی در این حوزه بهره می برد ولی حالا باید شخصا و بدون کمک گرفتن از شرکت دیگری در این زمینه وارد عمل شود.
تمرکز بر نرم افزار و گوشی های تاشو
به طور کلی تحول در سخت افزار گوشی ها کار راحتی نیست ولی شرکت ها در زمینه نرم افزاری می توانند سرعت عمل بیشتری داشته باشند. به طور تعیین، آنر می خواهد رابط کاربری Magic UI را کنار بگذارد و به MagicOS مهاجرت کند. هنوز تعیین نیست که این رابط کاربری نو از چه ویژگی های نوی بهره می برد ولی در کل آنر می خواهد در زمینه نرم افزاری هم تمام ارتباطات خود را با رویکرد هواوی قطع کند.
همچنین این شرکت قصد دارد گوشی های تاشوی خود را راهی بازار اروپا کند. در حال حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی های تاشوی خود را در بازار کشورهای مختلف به دست کاربران می رساند. اما با عرضه گوشی های تاشوی آنر و دیگر شرکت ها در کشورهای بیشتر، سامسونگ با رقبای قدرتمندی روبرو خواهد شد.
آیا آنر در این راستا پیروز می شود؟
تغییر در رویکرد شرکت ها به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. در حوزه تکنولوژی که سرعت پیشرفت و تغییرات به شدت زیاد است، چالش های چنین کاری بسیار بیشتر محسوب می شود. با وجود اینکه حدود 20 ماه از جدایی آنر و هواوی می گذرد، اما آنر هنوز نتوانسته هویت مستقلی برای خود ایجاد کند و همچنان تا حد قابل توجهی زیر سایه هواوی واقع شده است.
بنابراین فعلا باید به رابط کاربری MagicOS توجه کنیم. آیا این رابط کاربری صرفا از نظر ظاهری با تغییرات روبرو می شود یا اینکه از نظر تجربه کاربری هم متحول خواهد شد؟ در زمینه گوشی های تاشو هم آنر باید چالش های مهمی را پشت سر بگذارد. صرفا با تغییر دادن نسبت تصویر نمایشگر، یک گوشی تاشو مجذوب کننده و ماندگار نخواهد شد. بنابراین این شرکت باید از نظر دوربین، باتری، دوام بدنه، وزن و نرم افزار توجه ویژه ای به گوشی های تاشو نشان بدهد.
بنابراین باید ببینیم آیا آنر در دوران پسا هواوی می تواند به نوآوری و افزایش فروش خود ادامه دهد یا نه. جواب این سوال طی ماه های آینده تعیین خواهد شد.
منبع: Android Authotiry
منبع: دیجیکالا مگ