هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ: نیمی از کاربران تردز، آن را ترک نموده اند

شفقنا: مالک متا از برنامه خود برای حفظ ماندگاری کاربران در شبکه اجتماعی نو تردز اطلاع داد.

7 مرداد 1402

گیاه صدا دارد، جیغ هم می کشد!

ایسنا نوشت: نتایج پژوهشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد، گیاهان هنگام آسیب تماشا با صدای بلند فریاد می زنند، اگرچه ما این صدا را نمی شنویم.

11 فروردین 1402

انتشار سند توسعه هوش مصنوعی

پیش نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی که با مشارکت نخبگان دانشگاهی، صنعتی و بخش خصوصی در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده بود به مرحله انتشار رسید.

26 مهر 1401

رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، علف کش ها علاوه بر آنکه گرانقیمت هستند به محیط زیست آسیب می رسانند. به همین دلیل می توان به جای پاشیدن آن روی کل منطقه کشت، در بخش هایی به کار برد که علف های هرز می رویند. یک شرکت با توجه به این نکته ربات سولیکس اسپریر...

14 شهریور 1401

کدام ویژگی های iOS 16 از اندروید کپی برداری شده اند؟

با گذشت زمان از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا همان WWDC، امکان آنالیز محصولات سخت افزاری و نرم افزاری تازه اپل فراهم شده است. در این کنفرانس از چیپ تازه اپل به نام M2، مک بوک ایر و پروی نسل تازه و سیستم عامل های سال جاری پلتفرم های مختلف رونمایی شد...

27 تیر 1401

بازارسازی فناوری ایرانی در خارج، دیپلماسی در خدمت توسعه روابط علمی

خبرنگاران - گروه دانش و فناوری، میترا سعیدی کیا؛ یکی از نهادهای علمی که به رصد تکنولوژی های نوظهور می پردازد تا آینده کشور را به واسطه آن علم متحول کند مرکز همکاری های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری است.

5 تیر 1401

ربات GPT، 3 آینده هوش مصنوعی

چند وقتی است که توجه دنیای تکنولوژی به رباتی تازه پیشرفته به نام ربات GPT-3 جلب شده که به زعم بسیاری قرار است دنیای هوش مصنوعی را دگرگون کند.

29 مرداد 1400

محاسبه مقدار خسارت پرداختی تصادفات با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، شرکت بیمه آی ای جی استرالیا اعلام نموده هوش مصنوعی را در روندهای مختلف محاسبه خسارت پرداختی بعد از وقوع تصادف های رانندگی به کار می گیرد.

24 بهمن 1399