6 تفاوت سفر های 2022

به گزارش زمین جهانی، پس از آنکه شرکت موتوس آینده سفر ها را مبنی بر چرخش مسافرت ها به سمت هیبریدی شدن بر مبنای کاری-تفریحی برآورد نموده بود، اکنون شورای دنیای سفر و جهانگردی 6 تفاوت دیگر در سبک سفر ها را برای سال 2022 را پیش بینی نموده که سبک جدیدی از سفر ها را ارائه می دهد. در واقع، همه گیری کرونا در دنیا، علاوه بر تغییر سبک جهانگردی مسافران از شهرگردی به طبیعت گردی، منجر به تغییر مقاصد جهانگردی برون مرزی از مقاصد جهانگرد پذیر پیشرفته به سمت مقاصد نوظهور شده است. این امر می تواند آینده بسیاری از مقاصد را کاملا تغییر دهد و منجر به توجه ویژه به مقاصد مغفول مانده گردد.

6 تفاوت سفر های 2022

به گزارش دنیای اقتصاد، شورای دنیای سفر و گردشگری با همکاری گروه سفر دات کام- آژانس مسافرتی سنگاپور-، گزارش نوی از منظره تغییر رفتار مسافران و فرایند رزرو در پساکرونا ارائه داده اند که براساس آن معتقدند هزینه های بین المللی سفر در سال 2022 شاید تا 94 درصد افزایش یابد. عمده علت افزایش هزینه های بین المللی را می توان سفر به مقاصد ثانویه یا همان مقاصد کمتر دیده شده، در طول سال 2021 دانست.

از هر 10 مسافر، حدود 8 نفر از آنها، سفر های پایدار را در اولویت قرار خواهند داد. برآورد های شورای دنیای سفر و گردشگری نشان می دهد که هزینه های بین المللی با رشد بسیاری همراه خواهد بود به طوری که در سال 2022 از هزینه های داخلی پیشی خواهد گرفت، زیرا مقاصد بیشتری محدودیت ها را کاهش می دهند و اندازه واکسیناسیون همچنان در حال افزایش است.

پس از کاهش نزدیک به 70 درصدی در سال 2020، هزینه های بین المللی در سال 2021 به اندازه 3/ 9 درصد و در سال 2022 به اندازه قابل توجه 94 درصدی افزایش خواهد یافت. با توجه به محدودیت های شدید و متناقض سفر در سراسر دنیا، سفر های داخلی افزایش چشمگیری داشته است، به گونه ای که اندازه رزرو هتل های داخلی در امسال در مقایسه با سال 2019 افزایش 200 درصدی داشته است.

از شروع همه گیری، محدودیت های ادامه دار، سفر های بین المللی را با مشکل روبرو نموده است. در واقع اگرچه سفر های داخلی رونق بسیاری برای بخش گردشگری فراهم می نماید، اما بازگشت سفر های بین المللی برای راه اندازی مجدد اقتصاد دنیای امری بسیار مهم است.

آنالیز های نهاد های بین المللی سفر و گردشگری نشان می دهد که، همه گیری کووید-19 نحوه سفر مردم را تغییر داده است. به این شکل که، نسل های جوان تر اولین افرادی هستند که به سفر بازمی گردند، تقاضا برای اقامت طولانی تر افزایش می یابد و قوانین نوی همانند اهمیت لغو سفر بدون هزینه و افزایش پروتکل های بهداشتی و ایمنی نیز تدوین شده است.

همزمان با تداوم محدودیت های سفر، مسافران به طور فزاینده ای، در پی مقاصد ثانویه (نو) برای انتخاب مقصد سفر برآمدند. براساس داده های رزرو هتل ها، ابوظبی در امارات، چیانگ مای در تایلند، دوحه در قطر، فلورانس در ایتالیا و فرانکفورت در آلمان محبوب ترین مقاصد ثانویه در کشور های مربوطه در سال 2021 بوده اند. البته براساس داده های گروه تریپ دات کام، رزرو به مکان های نزدیک و داخلی در کوتاه مدت یا میان مدت نیز در حال افزایش است.

چین به عنوان یکی از بزرگ ترین بازار های مسافرتی دنیا، رزرو جاذبه های طبیعت گردی آن در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 2020، حدود 265 درصد افزایش داشته است. طولانی تر شدن زمان سفر و توقف در مقصد، اشتیاق مصرف نمایندگان برای سفر پایدارتر را افزایش داده است، زیرا بیش از 83 درصد از مسافران، سفر های پایدار را در اولویت قرار خواهند داد.

از دیگر تغییرات رفتار مسافران را می توان به گرایش به سمت سفر های سبز دانست که با توجه به تقویت فرایند سفر های بلندمدت، حدود 68 میلیون مسافر تصمیم بر پروازی با برچسب انتخاب سبز گرفته اند. در این پروازها، اندازه فراوری گاز های کربن بسیار کاهش می یابد.

براساس این گزارش، حدود 70 درصد از مسافران بسیاری از کشور های بزرگ همانند آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، کانادا و ژاپن قصد دارند بیشتر از پنج سال گذشته برای سفر ها هزینه نمایند. همان طور که جولیا سیمپسون رئیس شورای دنیای سفر و گردشگری گفته، هوس سفر باقی از بین نرفته، اما شکل سفر ها تغییر یافته است.. در واقع پس از دو سال محدودیت در سفرها، مصرف نمایندگان مشتاق کاوش هستند. اما باتوجه به آگاهی آن ها از تاثیرات عادات سفر خود بر دنیا، ترجیحات، احتیاج ها و خواسته های آن ها نیز تغییر نموده است. بر این اساس بخش های نوظهور گردشگری در حال شکل گیری است.

بعلاوه براساس اظهارات جین سان، مدیر عامل گروه تریپ دات کام، مسافران در سراسر دنیا اشتیاق فراوانی برای سفر های داخلی و خارجی دارند، از این رو در سال 2022 شاهد حجم عظیمی از تقاضای سفر ها خواهیم بود و دنیا باید با فرایند های در حال ظهور صنعت گردشگری سازگار گردد.

براساس آخرین تحقیقات شورای دنیای سفر و گردشگری سال 2022 با بهبود دنیای سفر همراه خواهد بود و برآورد ها نشان می دهد که سال 2021 با افزایش 7/ 30 درصدی و سال 2022 با افزایش 7/ 31 درصدی در فراوری ناخالص داخلی دنیا همراه خواهد بود.

منبع: فرارو

به "6 تفاوت سفر های 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تفاوت سفر های 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید