چگونه تیرگی آرنج و زانو را برطرف کنیم؟

به گزارش زمین جهانی، هفته نامه سلامت/ یکی از عوامل بروز سیاهی و تیرگی زانو یا سر آرنج ها، اصطکاک مداوم پوست این ناحیه با مبل، فرش و البسه است و بیشتر در افرادی دیده می گردد که زیاد روی زمین می نشینند. به مرور این عادت، باعث ضخیم شدن پوست ناحیه و تیرگی آن می گردد. رعایت نکردن بهداشت و تجمع سلول های مرده به خصوص در بچه ها، تماس مرتب با نور آفتاب، خشکی پوست و بعضی بیماری ها مانند نشانگان آدیسون یا تخمدان پلی کیستیک و تغییرهای هورمونی در بارداری نیز عامل تیرگی پوست زانوهاست. برای بهبود و رفع این تیرگی می توان ضمن رفع کردن مسایل زمینه ای از کرم های لایه برداری خفیف استفاده کرد.

چگونه تیرگی آرنج و زانو را برطرف کنیم؟

میکرودرم ابریژن یعنی پیلینگ فیزیکی یا پیلینگ شیمیایی با سالیسیلیک اسید یا TCA و استفاده از لیزر فراکشنال یا میکرونیدلینگ می توانند در افزایش جذب داروهای روشن نماینده و برطرف تیرگی موثر باشند. انواعی از لیزرها (مانند لیزرهای کیوسوئیچ) نیز برای روشن شدن پوست مفید هستند.

در صورتی که پوست فردی به هیدروکینون حساس نباشد، کرم های حاوی این ماده هم می تواند در برطرف تیرگی موثر باشد. کرم های آلفاهیدروکسی اسید، سالیسیلیک اسید و کرم های کراتولیتیک که لایه شاخی را نازک می نمایند نیز از تیرگی و ضخیم شدن پوست ناحیه پیشگیری می نمایند. کرم های حاوی عصاره شیرین بیان، اسید لاکتیک و

آلفا آربوتین نیز به روشن شدن پوست ناحیه زانو یاری می نمایند. اگر اگزما باعث تیرگی پوست زانو باشد هم می توان از کرم های استروئیدی ملایم استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "چگونه تیرگی آرنج و زانو را برطرف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تیرگی آرنج و زانو را برطرف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید