ویدیوی آموزشی اپل برای کار با دو قابلیت مجذوب کننده iOS 15.4 را ببینید

به گزارش زمین جهانی، صفحه پشتیبانی اپل به تازگی دو ویدیو را منتشر کرد و در آن به شرح دو قابلیت کاربردی و بسیار مجذوب کننده اضافه شده به آپدیت iOS 15.4 پرداخت.

ویدیوی آموزشی اپل برای کار با دو قابلیت مجذوب کننده iOS 15.4 را ببینید

اپل به تازگی آپدیت iOS 15.4 را برای کاربران خود منتشر کرد که گفته می گردد دو قابلیت بسیار خوب و کاربردی را به گوشی های شرکت آمریکایی اضافه نموده است. از جمله این قابلیت ها می توان امکان اسکن یک تصویر و تبدیل آن به نوت و بعلاوه بازگشایی قفل صفحه با ماسک، علی رغم استفاده از ماست اشاره نمود. اگر این آپدیت را دریافت نموده اید اما نمی دانید چگونه باید از این دو قابلیت بهره ببرید نگران نباشید. اپل دو ویدیوی مجزا برای آموزش چگونگی انجام این کارها برای شما منتشر نموده که در زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.

البته قبل از اینکه به آنالیز ویدیوها بپردازیم باید بگوییم در ابتدا باید گوشی آیفون خود را به سیستم عامل تازه آپدیت کنید. برای این کار به تنظیمات رفته و در بخش عمومی (General)، روی Software Update یا همان به روزرسانی نرم افزاری کلیک کنید. سپس آخرین بیلد iOS را که همان iOS 15.4 است دانلود و نصب کنید. با این کار شاید متوجه تغییرات ظاهری زیادی نشوید اما دو قابلیت فوق العاده کاربردی دریافت می کنید که یکی از آن ها، اسکن تصویر و وارد کردن آن به اپلیکیشن نوت است.

اما چگونه از این قابلیت استفاده کنیم؟ هنگامی که در اپلیکیشن نوت هستید، روی آیکون دوربین که در نوار ابزار آن قرار گرفته است کلیک نموده و سپس Scan Text را لمس کنید. وقتی متن آن تصویر در اپلیکیشن نوت شما وارد شد، روی گزینه Insert کلیک کنید. حالا می توانید متن مورد نظر را در صورت تمایل ویرایش کنید. اپل نام جالبی برای این فرایند در نظر گرفته است: ببینید، اسکن کنید، ذخیره کنید. (See it ،Scan it ،Save it).

قابلیت بعدی اما استفاده از فیس آیدی یا همان سنسور تشخیص چهره برای بازگشایی قفل صفحه در صورتی است که ماسک به چهره دارید. همانطور که می دانید، حجم نقدها به اپل برای اینکه از سنسور تشخیص چهره به جای اثر انگشت در گوشی های تازهش استفاده کرد با ورود کرونا دوچندان شد چرا که کاربران با وجود ماسک نمی توانستند چهره خود را به گوشی معرفی نمایند.

البته اپل سال گذشته آپدیتی را منتشر کرد که کاربر می توانست با داشتن ماسک هم وارد گوشی گردد اما برای این کار به اپل واچ احتیاج داشت. اما طبیعتا هر کسی توان خرید اپل واچ را ندارد یا اگر هم داشته باشد، شاید احتیاجی به داشتن آن حس نکند. هرچند توانستن و نخریدن در دنیای کاربران اپل وجود ندارد. بنابراین بسیاری از کاربران باز هم نسبت به این موضوع معترض شدند که چرا نباید مستقیما این کار را انجام داد. در نتیجه اپل یک آپدیت دیگر را به همراه iOS 15.4 برای آیفون های خود منتشر کرد تا بدین ترتیب آن ها بتوانند با ماسک هم قفل گوشی خود را باز نمایند. متأسفانه این قابلیت فقط برای کسانی در دسترس است که آیفون 12 و 13 دارند.

اینکه این قابلیت فقط به دو سری از گوشی های شرکت آمریکایی محدود شده شاید به خاطر نحوه انجام کار آن باشد. سنسورهای تازه اپل فقط با آنالیز بخش کوچکی از صورت کاربر که اطراف چشم او قرار گرفته است او را شناسایی نموده و قفل گوشی را باز می نماید. ظاهرا این سنسور در سری آیفون 11 و X مورد استفاده قرار نگرفته که اپل این آپدیت را برای آن ها عرضه ننموده است. با این حال دارندگان گوشی های تازه بعد از دریافت این آپدیت باید دوباره فرایند ثبت چهره را انجام دهند که خیلی هم اهمیت و سختی خاصی ندارد.

فقط کافی است دستورالعمل یادشده در ویدیو را دنبال کنید تا بتوانید از این قابلیت بهره ببرید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "ویدیوی آموزشی اپل برای کار با دو قابلیت مجذوب کننده iOS 15.4 را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدیوی آموزشی اپل برای کار با دو قابلیت مجذوب کننده iOS 15.4 را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید