فناوری تازه دل؛ شارژ بی سیم گوشی های هوشمند با استفاده از لپ تاپ

به گزارش زمین جهانی، شرکت دل فناوری جدیدی را به ثبت رسانده است که به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از لپ تاپ، گوشی های خود را به صورت بی سیم شارژ نمایند.

فناوری تازه دل؛ شارژ بی سیم گوشی های هوشمند با استفاده از لپ تاپ

به گزارش زمین جهانی، این ثبت اختراع که برای اولین بار به وسیله Patently Apple مشاهده شده است، مقداری از فضای استفاده نشده روی لپ تاپ را برای نصب یک گیره شارژ بی سیم جداشدنی در نظر می گیرد و می توان یک دستگاه خارجی مانند تلفن هوشمند را برای شارژ روی آن قرار داد.

این فناوری برخلاف سایر سیستم های مشابه، سیم پیچ های شارژ بی سیم را مستقیماً در لپ تاپ قرار نمی دهد. در این حق ثبت اختراع به توان اتصال اشاره ای نشده است. این پتنت، یک گیره شارژ بی سیم را نشان می دهد که به بخشی از یک نوت بوک متصل می گردد. گیره شارژ بی سیم شامل یک سیم پیچ شارژ، ورقه فریت قرار گرفته در زیر سطح و یک یا چند عنصر جفت کننده است که در هنگام نصب گیره شارژ بی سیم به عناصر جفت کننده مربوطه نوت بوک متصل می شوند.

مدار شارژ به گونه ای پیکربندی شده است که نیروی القایی را برای شارژ دستگاهی مانند گوشی هوشمند یا هدفون تامین می نماید. هر کدام از عناصر جفت شونده ممکن است شامل یک یا چند آهنربا باشند که وقتی به صورت مغناطیسی به آهن ربا های مربوطه در نوت بوک جفت می شوند، باعث می شوند گیره شارژ بی سیم به صورت از پیش مشخص شده روی نوت بوک نصب گردد. علاوه بر دل، اپل نیز از سال 2014 در حال کار بر روی فناوری شارژ بی سیم است و تا به امروز سه پتنت مرتبط برای مک بوک های خود به ثبت رسانده است.

منبع: patentlyapple

منبع: فرارو

به "فناوری تازه دل؛ شارژ بی سیم گوشی های هوشمند با استفاده از لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تازه دل؛ شارژ بی سیم گوشی های هوشمند با استفاده از لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید