اپل شاید با وجود موفقیت M1 مکس همچنان از اینتل استفاده کند

به گزارش زمین جهانی، علیرغم موفقیت غیرقابل انکار تراشه های M1 مکس و M1 پرو، شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است در آینده نزدیک یک مک پرو نو مبتنی بر اینتل را عرضه کند. به نظر می رسد اپل به جای تغییر همه تراشه ها به سیلیکون، روی دو مدل مجزا از مک پرو کار می نماید: یکی مبتنی بر اینتل و دیگری به احتمال زیاد مجهز به تراشه M1. طبق گزارش وب سایت MacRumors، مک پرو بعدی (و احتمالاً آخرین آن) مبتنی بر اینتل، از پردازنده Xeon Scalable اینتل بهره خواهد برد. اینتل ادعا می نماید که این پردازنده عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان خواهد داد و بعلاوه در مقوله امنیت و کارایی ارتقاء یافته است.

اپل شاید با وجود موفقیت M1 مکس همچنان از اینتل استفاده کند

اپل در کنار مک پرو مبتنی بر اینتل، یک مک پرو نیز در دست ساخت دارد که از تراشه سیلیکون خود استفاده خواهد نمود. گفته می گردد این کامپیوتر پیشرفته مجهز به 32 هسته قدرتمند و 128 هسته گرافیکی است. در دیگر شایعه اینطور آمده که این کامپیوتر از نسخه بهبود یافته تراشه M1 مکس که قدرت پردازش بالایی دارد، بهره خواهد برد. در میان موفقیت مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی نو، بسیاری ممکن است تصور نموده باشند که اپل تمایل دارد اینتل را پشت سر بگذارد و به استفاده از تراشه های سیلیکون خود روی آورد.

همانطور که اپل اعلام نموده، تراشه های M1 پرو و M1 مکس عملکرد پردازشی بی سابقه ای دارند. اخیرا نتایج بنچمارکی نشان داده که پردازنده M1 مکس اپل سه برابر سریع تر مک پرو است. با توجه به اینکه مک پروی اپل نسبت به نسل های قبلی خود برترین محصول اپل بوده، نسخه 2022 ممکن است عملکرد بی نظیری داشته باشد. مک پرو با داشتن بعضی از قدرتمندترین مشخصات موجود در بازار، برای افراد حرفه ای از جمله عکاسان، انیماتورها، ویرایشگرهای ویدیو و غیره ساخته و پیشرفته شده است.

اگرچه تفاوت بین مک بوک پرو مدل 2021 و مک پرو 2019 واضح است، اما این واقعیت که مک پرو بیشتر به وسیله حرفه ای ها مورد استفاده قرار می گیرد مزید بر علت شده که اپل میخواهد همچنان از اینتل در کنار تراشه های خودش به مدت طولانی تری بهره ببرد. اگرچه استفاده از سیلیکون ممکن است از نظر عملکردی برای اپل مفید باشد، اما در خصوص سازگاری نیز ممکن است نتیجه معکوسی داشته باشد. مشکل از این واقعیت ناشی می گردد که مک های مبتنی بر اینتل با معماری متفاوتی نسبت به آن هایی که به تراشه اپل مجهز هستند کار می نمایند.

برای اطمینان از اینکه برنامه های ساخته شده برای رایانه های اینتل به خوبی روی مک های مبتنی بر اپل کار می نمایند، اپل از ابزار Rosetta 2 بهره می برد. Rosetta 2 اساساً شبیه سازی است که اپل به منظور پشتیبانی از مهاجرت پردازنده های اینتل به پردازنده های اختصاصی خود طراحی نموده است. در واقع، Rosetta 2 دستورالعمل های نوشته شده برای پردازنده های اینتل را به گونه ای ترجمه می نماید تا برای تراشه های اپل مفهوم شوند. توسعه دهندگان درنتیجه استفاده از ابزار مذکور، به ایجاد تغییر در اپلیکیشن های قدیمی نیازی ندارند و اپلیکیشن ها به راحتی کار خواهند کرد.

طبق گفته اپل، اگر این برنامه فقط از اینتل پشتیبانی کند، MacOS به طور اتوماتیک Rosetta را در پس زمینه اجرا و برنامه را ترجمه می نماید تا آن را روی تراشه سیلیکون اپل اجرا کند. این شرکت خاطرنشان می نماید که این یک راه چاره دائمی نیست و همچنان انتظار دارد که توسعه دهندگان نرم افزارهای خود را برای اجرا در تراشه های اختصاصی اپل بهینه نمایند. ابزار Rosetta 2 برای بیشتر کاربران به خوبی کار می نماید و در بعضی موارد، برنامه های مبتنی بر اینتل به علت بهبودهایی که به وسیله تراشه M1 ایجاد شده، در واقع سریع تر روی سیلیکون اپل اجرا می شوند.

با این حال، از آنجایی که کاربران مک پرو بیشتر مشتریان اپل را تشکیل می دهند، منطقی است که این شرکت نمی خواهد به یک باره تراشه های خود را جایگزین تراشه های اینتل کند. انتشار یک مک مبتنی بر اینتل در کنار مدل نو مبتنی بر سیلیکون اپل به کاربران فرصت سازگاری بیشتر با این پردازنده ها را می دهد. طبق شایعات، مک پرو بازطراحی شده مجهز به تراشه اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد. اپل هیچ تاریخ یا مشخصاتی را برای این محصولات خود اعلام ننموده اما با توجه به محصولات هیجان انگیز سال 2021 اپل، کاربران باید منتظر سال هیجان انگیزی باشند.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل شاید با وجود موفقیت M1 مکس همچنان از اینتل استفاده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید با وجود موفقیت M1 مکس همچنان از اینتل استفاده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید