سوداگری سودجویان با تبلیغ فواید درمانی عنبر نسارا

به گزارش زمین جهانی، به گفته متخصصان بهداشت و درمان عنبرنسارا هیچ فایده درمانی ندارد، اما افراد سودجو برای منافع شخصی خود اقدام به تبلیغ آن می نمایند.

سوداگری سودجویان با تبلیغ فواید درمانی عنبر نسارا

محمد حسین عباسی پزشک عمومی و دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به سودجویی بعضی از افراد به نام طب سنتی اظهار کرد: عنبر نسارا از نظر طب سنتی تعریف خاصی دارد و اثرات مفیدی در بعضی مسائل تنفسی برای آن ذکرشده است اما متاسفانه بعضی از افراد سودجو به نام طب سنتی از این راه پول خوبی به جیب می زنند.

او ادامه داد: طب سنتی در فرهنگ و تمدن ایران صندلی خاصی دارد و مردم به آن اعتماد دارند اما یک سری افراد سودجو به شکل غیرعلمی برای منافع شخصی و یا تبلیغاتی از این اعتقاد مردم استفاده نموده اند که مورد تایید علم طب سنتی نیست.

عباسی گفت: سودجویان عرصه طب سنتی، با اقدامات سودجویانه باعث ضربه به عقاید مردم شده است. عنبرنسارا معجزه نمی نماید. مردم باید بین طب سنتی آکادمیک، عطاری ها و مدعیان طب اسلامی تفاوت قائل شوند و تبلیغات چنین موادی گاهی باعث اثرات سوء می گردد و مراجع قانونی باید بر چنین تبلیغاتی نظارت دقیق داشته باشند.

تبلیغ فواید درمانی عنبر نسارا حقه بازی است

سهراب پور متخصص ریه در گفت و گو با ، اظهار کرد: تبلیغ عنبر نسارا به اسم یک داروی موثر برای درمان سرطان حنجره یا ریه به نوعی کلاشی و حقه بازی است و افراد سودجو از این راه می خواهند جیب مردم را با حرف های بی فایده خالی نمایند تا بازار شان پر رونق گردد.

ضرر زیاد دود عنبر نسارا برای بدن

حیدرنژاد فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت و گو با ، اظهار کرد: متاسفانه دود عنبر نسارا بد ترین آسیب ها را به ریه وارد می نماید و هیچ مدرک علمی مبنی بر موثر بودن دود عنبر نسارا برای درمان بیماریهای مختلف به اثبات نرسیده است. هرگز وزارت بهداشت توصیه به مصرف عنبر نسارا نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سوداگری سودجویان با تبلیغ فواید درمانی عنبر نسارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوداگری سودجویان با تبلیغ فواید درمانی عنبر نسارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید