زیرساخت های درمانی استان مرکزی توان قبلی را ندارند، 12 شهرستان قرمز شد

به گزارش زمین جهانی، خبرنگاران/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به غیر از دو شهرستان در استان مرکزی، مابقی شهرستان های استان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.

زیرساخت های درمانی استان مرکزی توان قبلی را ندارند، 12 شهرستان قرمز شد

دکتر سید محمد جمالیان در گفت وگو با زمین جهانی اظهار کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی شرایط کرونایی استان، 10 شهرستان در شرایط قرمز و دو شهرستان در شرایط نارنجی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان و محلات در شرایط قرمز و شهرستان زرندیه و کمیجان در شرایط نارنجی قرار دارند.

جمالیان تاکید نمود: سویه غالب کرونا در استان اُمیکرون است و با توجه به سرعت انتقال و عادی انگاری که در جامعه مشاهده می شد، رسیدن به چنین شرایطی دور از انتظار نبود، البته همچنان می توان این موج را مدیریت و کنترل کرد و برای آغاز مقابله اصلا دیر نیست، می توان از همین امروز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و جدیت در استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، شرایط هفته های پیش رو را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه بچه ها و افراد کم سن و سال بیشترین خطر ابتلا را دارند، گفت: به والدین و مسئولان مدارس توصیه می کنیم مراقب سلامت بچه ها و نوجوانان باشند و نظارت و دقت ویژه ای بر مقدار رعایت نکات بهداشتی به وسیله بچه ها و دانش آموزان داشته باشند.

جمالین اضافه کرد: زیرساخت های درمانی در استان با وجود گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری، مستهلک شده و نیروی انسانی موجود توان و انرژی روزهای نخست را ندارد و احتیاج است مردم با هوشیاری و درایت با موج ششم و برخورد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زیرساخت های درمانی استان مرکزی توان قبلی را ندارند، 12 شهرستان قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های درمانی استان مرکزی توان قبلی را ندارند، 12 شهرستان قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید