زیباترین استخرهای طبیعی دنیا، شاهکار طبیعت

به گزارش زمین جهانی، هیچ چیزی مانند چشم انداز دریاچه های صاف و آبی نمی تواند شوق سفر را در ما زنده کند. در این مقاله با تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی جهان آشنا می شویم؛ آبگیرها یا دریاچه های جذابی که لذت شنا را دوچندان می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین استخرهای طبیعی دنیا، شاهکار طبیعت

در این لیست با تعدادی از زیباترین و نفس گیرترین استخرهای طبیعی جهان آشنا می شویم. این غارها، آبگیرها یا دریاچه ها، با چشم انداز ها خیره نماینده و مجذوب نماینده طبیعی، از مقاصد گردشگری تماشای برای انجام ورزش های آبی به خصوص شنا هستند.

استخر شیطان، آبشار ویکتوریا، زیمبابوه

این آبگیر در ارتفاع 100 متری از زمین و در کنار بزرگترین آبشار جهان یعنی آبشار ویکتوریا قرار گرفته است. شناکردن در این استخر طبیعی در لبه این آبشار بزرگ و تماشای حجم آب از این ارتفاع، بسیار هیجان انگیز است. البته راهنماهای مجربی در این تجربه نفس گیر شما را همراهی می نمایند تا مطمئن باشید مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد.

دریاچه عروس دریایی، پالائو (Palau)، میکرونزی (Micronesia)

این دریاچه که در جزیره Eil Malk واقع شده، مامن هزاران عروس دریایی طلایی است. گرچه این موجودات، یاخته های گزنده (Cnidocyte) دارند اما به قدر کافی قوی نیستند که بتوانند به انسان ها آسیب برسانند ازاین رو، غواصی در این دریاچه یکی از فعالیت های ورزشی محبوب است.

غار فینگال (Fingal)، استافا (Staffa)، اسکاتلند (Scotland)

این غار دریایی شگفت انگیز از ستون های بازالتی شش ضلعی متصل به هم روی یک جریان آتشفشانی قدیمی، تشکیل شده است. این غار به علت شکل ظاهری منحصربه فرد و انعکاس جالب صدا، در جهان شناخته شده است. به علت میزان بزرگ و سقف های طاقی شکل، صداها به شکل وهم آوری در این غار انعکاس می یابند. برای دسترسی به این غار باید از تورهای کروز محلی بهره ببرید.

گودال آبی بزرگ، بلیز (Belize)

گودال آبی بزرگ، در 96 کیلومتری ساحل واقع شده و یک گودال دریایی بزرگ است که میزبان گونه های منحصربه فردی از ماهی ها و حیوانات دریایی دیگر است. این گودال آبی، با صخره های مرجانی احاطه شده و 305 متر عرض و 122 متر عمق دارد. این گودال به عنوان بزرگترین گودال آبی جهان شناخته می گردد. غواصی و شنا از ورزش های محبوب در این گودال هستند. با پرواز بر فراز این گودال نیز از تماشای آن لذت خواهید برد.

آبشار هاواسو (Havasu)، گرند کنیون، آریزونا

این آبشار تماشای که چون واهه ای در بخش های گرم و خشک پارک ملی گرند کنیون واقع شده، در سرزمین های متعلق به قبایل بومی آمریکا قرار گرفته است. این مجموعه تماشای از آبشاری تشکیل شده است که از صخره ای 30 متری به درون یک آبگیر بزرگ می ریزد. به علت میزان زیاد کلسیم کربنات، رنگ آب این استخر، فیروزه ای است که تضاد زیبایی با صخره های سرخ رنگ پیرامونش دارد.

غار آبی، کاپری (Capri)، ایتالیا

در جزیره کاپری در جنوب ایتالیا، یک غار دریایی قرار گرفته است که به علت رنگ آبی شگفت انگیز آن، غار آبی نامیده می گردد. این غار گاهی به سبز زمردین تغییر رنگ می دهد و به وسیله منافذ بالای آب، به زیبایی نورپردازی می گردد. این غار به وسیله قایق های کوچک قابل دسترسی است.

دریای مرده، اردن

در حقیقت این دریا قابل شنا کردن به معنای واقی کلمه نیست چراکه نمکی ترین حجم آبی روی زمین است. شنا کردن در این دریا به علت غلظت زیاد آب، بیشتر شبیه به شناور ماندن است. این دریاچه نمکی، هزاران سال است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. نمک و املاح موجود در آب دارای خواص درمانی و زیبایی هستند و و رنگ منحصربه فرد این دریاچه را ایجاد می نمایند.

پاموکاله (Pamakkale)، دنیزلی، ترکیه

پاموکاله یا پاموق قعله به معنی قلعه پنبه ای محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. این محل دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته نشین شدن کانی های کربناتی به صورت ایوان های مطبق در این ناحیه شده است. پاموکاله یکی از مقاصد محبوب در تور ترکیه به شمار می آید و سال ها است که گردشگران برای استفاده از آب معدنی این چشمه و آب تنی در آن، به این منطقه سفر می نمایند.

ساحل مخفی، جزایر ماریتا (Marieta)، مکزیک

ساحل مخفی، که در جزایر ماریتا قرار گرفته است، ساحلی پوشیده و آفتاب گیر است که تنها هنگام جزر، قابل دسترسی است. البته این آبگیر در حقیقت مصنوعی است و بر اثر انفجار بمب در یک رزمایش ایجاد شده است. گرچه شکل گیری آن بر اساس عوامل طبیعی نیست اما تماشا آن خالی از لطف نیست.

خلیج Bioluminescent، پورتوریکو

این خلیج که در پورتوریکو قرار گرفته است یک جاذبه طبیعی ملی است که شب ها به علت وجود میکروارگانیسم ها، هنگام حرکت آب، به رنگ آبی می درخشد. این چشم انداز به قدری شگفت انگیز است که ساکنان قدیمی این منطقه فکر می کردند درخشش آب، کار شیطان است.

دریاچه هیلیر (Hillier)، غرب استرالیا

این دریاچه نمک که در سواحل جنوبی استرالیای غربی واقع شده است، به خاطر رنگ صورتی اش متمایز و شناخته شده است. این رنگ صورتی به خاطر میکروآلگاهای موجود در صفحه های نمکی این دریاچه است. مثل دریای مرده، شنا کردن در این دریاچه نیز امکان پذیر و امن است اما دسترسی به آن تنها با کشتی یا هلی کوپتر امکان پذیر است.

دریاچه کریتر (Crater)، اورگون (Oregon)

این دریاچه که به خاطر آب شفاف و رنگ متمایزش مشهور است بر اثر فروپاشی کوه آتشفشان مازاما (Mazama) در 7700 سال پیش، ایجاد شده است. این دریاچه با برف و باران پر می گردد و هیچ رودی نیست که به آن وارد یا از آن خارج گردد. 2 جزیره نیز در این دریاچه وجود دارند.

دریاچه ی Oeschinen، سوئیس

این دریاچه کوهستانی بکر که با صخره های سرسبز و قله های پربرف احاطه شده و با روانه های حاصل از یخچال ها پر می گردد، بخشی از میراث جهانی یونسکو و منطقه حفاظت شده Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn و به وسیله تله کابین قابل دسترس است. این دریاچه، یک جاذبه طبیعی بی نظیر برای قایق سواران، شناگران، کوه نوردان و همه عاشقان طبیعت است.

برکه حفاظت شده همیلتون، آستین (Austin)، تگزاس

این استخر طبیعی که هزاران سال از عمر آن می گذرد، بر اثر تخریب طاق یک رودخانه زیرزمینی به علت فرسایش، ایجاد شده است. این برکه، آبشاری 15 متری دارد که به آبگیری یشمی می ریزد.

To Sua Ocean Trench، ساموآ

این استخر طبیعی تماشای و نفس گیر که بر اثر فعالیت یک آتشفشان سپری ایجاد شده است، یک نردبان برای پایین رفتن گردشگران دارد. باغ های سرسبز، اطراف آن را احاطه نموده اند و موجودات دریایی متعددی از قبیل انواع ماهی و خرچنگ در آن زندگی می نمایند.

منبع: کجارو / mydomaine.com

به "زیباترین استخرهای طبیعی دنیا، شاهکار طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین استخرهای طبیعی دنیا، شاهکار طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید