تندرست ترین کشورهای دنیا ، لیستی از سالم ترین مردم دنیا

به گزارش زمین جهانی، دارایی و رفاه ملت یک کشور را با راندمان تحرک و سلامت مردم آن قیاس می نمایند. آیا این عقیده را قبول دارید؟ نظر شما هم همین است؟ در این مطلب به گوشه و کنار کشورهای گوناگون سری زده و نمونه های خوبی در باره سبک زندگی سالم جهت شما انتخاب نموده ایم تا در این زمینه، نمونه هایی عالی و بی نقص در اختیارتان بگذرایم. اگر در مطالب این پست دقت کنید، نوع و مقدار خوراک و بعلاوه داشتن ورزش روزانه نقطه مشترک سلامتی همه جوامع محسوب میشود. باشد که با خواندن این مطلب جالب ما هم ورزش را در زندگی خودمان نهادینه کنیم. وبعلاوه محتویات سفره خوراکمان را سالم تر برگزینیم.با تندرست ترین کشورهای دنیا، سالم ترین کشورهای دنیا و یا سالم ترین مردم دنیا آشنا شوید.

تندرست ترین کشورهای دنیا ، لیستی از سالم ترین مردم دنیا

فرانسه - امید به زندگی: 81.56 سال

سبک زندگی و رژیم غذایی فرانسوی ها به عنوان سالم ترین مردم جهان به مدت زیادی به عنوان گزینه ای ایده آل برای سلامتی در نظر گرفته شده است. همانطور که استحضار دارید فرانسوی ها علاقمند به مصرف وعده های غذایی کوچک اما متعادل مشهور هستند. مثل دیگر کشورهای اروپایی، فرانسوی ها از مجموعه سالم ترین کشورهای جهان و تندرست ترین کشورهای جهان هم خیلی زیاد پیاده روی دارند و همین امر این ملت را از خطرات زندگی راکد و یکجا نشستن مصون می دارد و اید آل برای داشتن زندگی سالم تر به شمار میرود.

ایتالیا - امید به زندگی: 81.95

رژیم غذایی مدیترانه ای که ایتالیایی ها به عنوان تندرست ترین کشورهای جهان از آن به وفور استفاده می نمایند، سرشار از روغن زیتون (امگا 3) و ماهی می باشد. ایتالیایی ها هم مثل بیشتر کشورهای اروپایی دیگر از نظر فیزیک بدنی خیلی فعال می باشند و همین امر هم مردم ایتالیا را در دسته نهم از نظر داشتن سلامت مردمش در بین کشورهای جهان در مجموعه سالم ترین کشورهای جهان قرار داده است.

استرالیا - امید به زندگی: 81.98

به علت قرار گرفتن استرالیا در میان اقیانوس، و بعلاوه واردات مواد غذایی و خوراکی به آن پر هزینه می گردد، به همین دلیل است که استرالیایی ها تعداد بسیاری از خوراکی های طبیعی که در کشور خودشان فراوری می گردد را مورداستفاده قرار می دهند. و بعلاوه، استرالیایی ها از سالم ترین کشورهای جهان روی گزینه ورزش، بعنوان قسمتی از فرهنگ خود همیشه پافشاری بسیار دارند. بیشتر مردم کشور استرالیا به ورزش هایی مثل شنا، موج سواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی و راگبی مثل یکی از امور مهم زندگی خود نگاه مینمایند و جای این ورزش ها در زندگی شان همیشه جایی خالی دارند.

سوئیس- امید به زندگی: 82.28

مردم سوئیس که جزو سالم ترین مردم جهان هستند، همیشه دارای هیکلی متناسب و شکیل هستند چرا که برای رسیدن خانه های خود هم به نوعی کوهنوردی می نمایند! مردم این کشور از ورزش های زمستانی نه تنها لذت می برند بلکه در فصل تابستان هم کوهنوردی را همیشه و منقطع انجام می دهند. درست برخلاف تفریحگاه های اسکی واقع در کشور آمریکا که در فصل بهار ،مانند شهر ارواح ساکت و ساکن می شوند، مردم سوئیس در تمام ماه های سال همچنان از کوهستان های واقع در کشور خود نهایت استفاده را می برند.

آندورا - امید به زندگی: 82.58

کشور فوق الذکر در کوهستان هایی بین کشورهای فرانسه و اسپانیا واقع شده، برترین های هر دو کشور را در خود گرد آورده است، از رژیم مدیترانه ای گرفته تا فعالیت ها و مسابقات ورزشی مرتبط با کوهستان از جمله اسکی در زمستان و کوهنوردی در تابستان که همه در سلامت ماندن مردم این کشور از سالم ترین مردم جهان نقش قابل توجه و مهمی را دارا هستند.

یونان -امید به زندگی: 82.98

در کشور یونان هم مردم مانند ایتالیایی ها بر طبق یک رژیم غذایی مدیترانه ای متعادل که شامل روغن زیتون و ماهی میگردد، زندگی می نمایند. مازاد بر اینها مردم کشور یونان روی آب و زمین هم به انواع گوناگون پر جنب وجوش هستند. به خاطر داشته باشید که مسابقات جهانی المپیک در کشور یونان آغاز به کار نمود، پس فعال بودن قسمتی جدایی ناپذیر از فرهنگ باستانی مردم یونان محسوب می گردد.

اسپانیا - امید به زندگی: 83.12

خوراک مردم در کشور اسپانیا سهم های کوچکی از انواع و اقسام غذاهای متنوعی به نام تاپاس تشکیل می دهد، این سهم های کوچک خوراک در حقیقت نوعی کنترل روش زندگی هم به شمار میرود. این مردم بعلاوه در طول روز حدود 2 ساعت هم خواب نیمروزی دارند که همین موضوع استرس آنها را کم تر می نماید. ذکر این نکته هم الزامی است که با این روش اطمینان می یابند که در طول روز به اندازه لازم استراحت نموده اند، پس قباق و سرحالتر به امورات باقی روزشان می پردازند.

سنگاپور - امید به زندگی: 84.07

کشور سنگاپور سیستم دقیق تری را جهت سالم و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دارا است. با به اجرا گذاشتن قوانین سر سختانه در این زمینه، بهداشت در کشور سنگاپور ایده آل ترین در جهان محسوب می گردد. در درجه بعدی، بیشتر مردم سنگاپور می دانند و آگاهند که سلامت به معنای ثروت و دارایی آنها است. بعلاوه، به قوانین احترام فوق العاده ای می گذارند ودر تمیز و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگیشان نهایت کوشش را دارند. دولت سنگاپور در زمینه بالا بردن سطح سلامت محیط ،به وسیله آموزش و پرورش، کارهای داوطلبانه و قانون مشهور و شناخته شده می باشد.

ژاپن - امید به زندگی: 84.19

اگر احیانا قصد داشته باشیم، به صورت ساده راز و رمز سلامتی و طول عمر مردم ژاپن را بیان کنیم گفتنی است بگوییم که این مردم عادات بسیار خوب غذایی دارند، آنها به جای استفاده از گوشت ماهی، غذاهای دریایی را بیشتر مصرف می نمایند که همه شان سرشار از ید می باشند؛ بعلاوه مردم این کشور ، لبنیات، کره و شیر هم کمتر مصرف می نمایند. و همجنین اندازه زیادی هم از سبزیجات استفاده نموده و به اندازه فراوان چای سبز می نوشند. عالی تر از همه اینها که ذکر شد، وعده های غذایی ژاپنی ها کوچک و سبک سپری می شوند.

موناکو - امید به زندگی: 89.63

به علت وجود جمعیت بسیار ثروتمند که موناکو را تشکیل می دهند، مردم غالبا آشپزهای اختصاصی برای خود دارند تا غذاهای سالم برایشان آماده گردد. و بعلاوه به علت این که بیشتر آنها بازنشسته می باشند، سطح استرس کمتری را متحمل می شوند. در جریان هستید که اضطراب همیشه یکی از دلایل وجود فشار خون بالا است که قادر است به انواع و اقسام بیماری ها از جمله التهاب معده بخاطر فراوری اسید زیاد گرفته تا انواع و اقسام بیماری های قلبی عروقی منجر گردد.

منبع: همگردی

به "تندرست ترین کشورهای دنیا ، لیستی از سالم ترین مردم دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندرست ترین کشورهای دنیا ، لیستی از سالم ترین مردم دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید