تست کرونا قبل از پرواز در منزل شما و با پاسخ دهی سریع!

به گزارش زمین جهانی، تست کرونا برای پرواز چه شرایطی دارد؟

رپرتاژآگهی - با توجه به اینکه سرعت انتقال ویروس کرونا در سفر، از جمله سفرهای هوایی، بسیار بیشتر است، لذا پس از شیوع این ویروس در سراسر دنیا، در کنار تمام مدارکی که برای یک سفر هوایی ضروری است، داشتن جواب منفی تست پی سی آر کرونا هم برای اجازه پرواز ضرورت دارد. بنابراین چنانچه قصد سفر به روش هوایی دارید، حتما ضروری است با رعایت شرایط خاص، تست پی سی آر بدهید تا بتوانید سوار هواپیما شوید و به مقصد بروید.

تست کرونا قبل از پرواز در منزل شما و با پاسخ دهی سریع!

در این راستا چنانچه مراجعه به آزمایشگاه برای شما سخت است یا فرصت این کار را ندارید، می توانید از خدمات تست کرونا در منزل بهره ببرید. در این روش در کمترین زمان و با کیفیتی عالی می توانید تست بدهید و بدون اینکه نگران موضوعی باشید، به جواب برسید و در صورت منفی بودن تست با خیال راحت برای پرواز آماده شوید.

لازم است یادآوری کنیم که فاصله زمانی از انجام آزمایش پی سی آر تا پرواز باید بر اساس استانداردهای معین شده باشد. در غیر این صورت قابل قبول نیست و باید مجدد تکرار گردد.

تست کرونا برای پرواز را حداکثر چند ساعت قبل از پرواز می توان انجام داد؟

حداکثر 72 ساعت یا سه روز قبل از پرواز باید تست بدهید و با جواب منفی تست راهی فرودگاه شوید تا بتوانید با هواپیما سفر کنید. چنانچه بازه زمانی را به درستی رعایت نکنید، اجازه پرواز به شما داده نمی گردد؛ حتی اگر پاسخ تست منفی باشد.

نتیجه تست کرونا برای پرواز را چند ساعت پس از انجام تست دریافت خواهیم کرد؟

زمانی که تست کرونا برای پرواز را انجام می دهید، معمولا ظرف مدت حداکثر 24 ساعت به جواب تست می رسید. ممکن است این زمان بسته به آزمایشگاه اندکی بیشتر یا کمتر باشد. به عبارت دیگر این زمان از هر آزمایشگاه به آزمایشگاه دیگری متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که شما فقط باید به آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی اختصاصی خودتان مراجعه کنید؛ در غیر این صورت مجبور خواهید بود مجددا در آزمایشگاهی که هواپیمایی معین می نماید، تست بدهید.

از آنجا که هر کشور قوانین خاص خود را دارد، لازم است قبل از هر کار و اقدامی به وسیله منابع معتبر اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنید. در غیر این صورت ممکن است با مسائل جدی روبرو شوید. افراد زیادی به علت عدم اطلاع از این قوانین پرواز خود را از دست داده اند یا از ورود به کشور مورد نظر منع شده اند.

تست کرونا برای پرواز را در منزل انجام دهید!

انجام تست کرونا در منزل به شما فرصت می دهد تا بدون اینکه دچار زحمت اضافه شوید و کار اضافه ای انجام دهید، تست بدهید و به جواب برسید. برای مثال انجام تست کرونا در منزل تهران یا تست کرونا در منزل مشهد برای ساکنان این منطقه ها یک امتیاز خاص است که به خوبی از پس برطرف نیازهای درمانی و پزشکی آنها بر می آید.

چرا برای سفر با هواپیما باید حتما تست کرونا بدهیم؟

متاسفانه رفتار ویروس کرونا در سفر و در محیط های بسته بسیار خشن و خطرناک است. با توجه به اینکه فرودگاه و هواپیما هر دو محیط های بسته ای هستند که ویروس کرونا به راحتی می تواند در آنها جولان دهد، لذا امکان و احتمال سرایت بسیار زیاد است و افراد زیادی می توانند در اینگونه محیط ها اسیر این ویروس شوند. بدیهی است که هر چه محیط هواپیما و فرودگاه از این ویروس پاک گردد و افراد کاملا سالم در این محیط ها رفت و آمد داشته باشند، به شدت امکان ابتلا و سرایت کاهش پیدا می نماید.

لذا اینکه تمام مسافران باید برای سفرهای هوایی تست منفی پی سی آر داشته باشند، فقط و فقط برای حفظ سلامتی تمام افراد جامعه است. در حقیقت سالم بودن مسافران پرواز برای جلوگیری و پیشگیری از انتقال کرونا اهمیت زیادی دارد.

متاسفانه در فرودگاه و در هنگام انجام پیش نیازهای پرواز، رعایت فاصله اجتماعی خیلی مقدور نیست. از همین جهت تست پی سی آر لازم و لازم است تا به این ترتیب از ورود مسافران بیمار به فرودگاه و به هواپیما جلوگیری گردد. به عبارت دیگر تست کرونا قبل و بعد از سفر هوایی تا حدود زیادی می تواند ریسک انتقال بیماری را کاهش دهد. به همین علت کشورها برای پروازها قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته اند. البته هرگز ادعا نشده است که این قوانین شیوع بیماری را متوقف می نماید، اما قطعا در کاهش آن تاثیر بسزایی دارد.

کدام تست برای مجوز پرواز الزامی است؟

با توجه به اینکه تست کرونا به دو روش انجام می گردد، هنوز هم افراد زیادی در خصوص اینکه از کدام تست برای مجوز پرواز باید استفاده نمایند، سوال می پرسند. در پاسخ به این دسته از دوستان باید بگوییم که فقط تست پی سی آر در آزمایشگاه های خاصی که خودِ شرکت های هواپیمایی معین می نمایند، برای مجوز پرواز قابل قبول است. لذا حتی اگر با رعایت فاصله زمانی مناسب از زمان پرواز، در آزمایشگاهی غیر از آزمایشگاه مورد تایید هواپیمایی مورد نظر، تست پی سی آر بدهید و جواب منفی هم همراه داشته باشید، نمی توانید پرواز کنید و احتمالا پرواز خود را از دست می دهید.

تست پی سی آر چیست؟

تست پی سی آر همان تستی است که به یاری یک سوآپ پنبه ای 15 سانتی متری انجام می گردد. این سوآپ از مخاط حلق یا بینی نمونه تهیه می نماید. نمونه در آزمایشگاه آنالیز می گردد و به این ترتیب وجود ویروس فعال در بدن معین می گردد. منظور از ویروس فعال این است که کرونا در بدن فرد وجود دارد و فرد قدرت انتقال و سرایت بیماری را دارد. بنابراین اگر کسی در معرض او قرار بگیرد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، احتمال ابتلا بسیار بسیار زیاد است.

ممکن است کسی علامتی از علائم کرونا ویروس را نداشته باشد، اما مبتلا باشد و قدرت انتقال و سرایت داشته باشد و به اصطلاح ناقل بی علامت باشد، چنین فردی بعد از دادن آزمایش پی سی آر به وجود ویروس در بدن خود پی می برد و ضمن آغاز قرنطینه خود را از معرض دیگران دور می نماید تا مسبب سرایت و انتقال کرونا به کسی نباشد.

بدیهی است که الزامی شدن تست پی سی آر در مدارک پرواز برای شناسایی اینگونه از افراد کاربرد بسیار زیادی دارد؛ زیرا کسی که علامت دارد، قطعا تست می دهد و قطعا قرنطینه را رعایت می نماید، اما کسی که علامت ندارد اما مبتلا است، از سرِ ناآگاهی قرنطینه را رعایت نمی نماید و دیگران را هم مبتلا می نماید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تست کرونا قبل از پرواز در منزل شما و با پاسخ دهی سریع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کرونا قبل از پرواز در منزل شما و با پاسخ دهی سریع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید