تداوم نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار

به گزارش زمین جهانی، دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یکروزه در بازار اطلاع داد و گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکننده باتوجه به نوسانات بهای جوجه یکروزه، بیش از 20 هزار تومان است.

تداوم نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار

پرویز فروغی، دبیر کانون مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: در هفته های گذشته وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی صادر کرد که براساس آن فاصله بین دوجوجه ریزی به 90 روز افزایش یافت و مرغداران هم با 80 درصد ظرفیت خود جوجه ریزی کردند. این دستورالعمل باعث شد قیمت جوجه یکروزه از 11 هزار تومان به 7000 تومان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: اما این کاهش قیمت پایدار نبود، زیرا بعضی استان ها از این دستورالعمل مستثنی شدند و همین موضوع اختلافات بسیاری ایجاد کرد و در نهایت مجددا قیمت جوجه یکروزه افزایش یافت و از 7000 تومان به 9000 تومان رسید.

دبیر کانون مرغداران گوشتی در بخش دیگری از صحبت هایش به شرایط نهاده های دامی اشاره نمود و گفت: همچنان در ارسال و بارگیری نهاده های دامی تاخیر وجود دارد و مرغدارانی هستند که هنوز بعد از 40 روز نهاده هایشان را دریافت نکرده اند.

وی توضیح داد: بعلاوه حدود یک ماهی می گردد که ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ نشده است و مرغداران مجبور هستند نهاده های دامی مورد احتیاج خود را از بازار آزاد خریداری نمایند. قیمت ذرت در بازار آزاد حدود 5000 تومان و سویا هم9000 تومان است.

فروغی در انتها گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدنماینده با وجود این شرایط نهاده ها و نوسانات قیمتی جوجه یکروزه بیش از 20 هزار تومان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تداوم نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم نوسان قیمت جوجه یکروزه در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید