با زیباترین مکان های دیدنی کوهرنگ آشنا شوید

به گزارش زمین جهانی، کوهرنگ از جمله شهرهای زیبا و پر جاذبه ای است که در استان چهار محال بختیاری واقع شده است این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی است که می توانید از آن ها تماشا کنید این شهر یکی از شهرهای باستانی است که در شمار شهرهای تاریخی ایران واقع شده است و می تواند جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد این شهر باستانی دارای جاذبه های تاریخی مهمی هستند این شهر از قدیمی ترین شهرهایی است که در ایران و در این منطقه قرار گرفته است. در این شهر آثار و بقایایی از انسان ها به جای مانده است که متعلق به 11 هزار سال پیش می باشند این استان بعلاوه دارای جاذبه های طبیعی زیادی است چشم اندازهای طبیعی این شهر بسیار زیاد است و دارای چشم اندازهای مهمی است. طبیعت منحصر به فرد این منطقه و دیگر تماشای های کوهرنگ موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی از جذابیت های مهم آن تماشا نمایند.

با زیباترین مکان های دیدنی کوهرنگ آشنا شوید

دیدنی های مهم کوهرنگ را بشناسید:

هر ساله این شهر زیبا و توریستی پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و علاقه مندان می باشد این منطقه دارای ارتفاعاتی است که زیباترین چشم اندازها را به خود اختصاص می دهند و امروزه نیز به عنوان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی چهار محال بختیاری شناخته می شوند. این شهر در کنار جاذبه های تاریخی خود از چشم اندازهای طبیعی نیز برخوردار است این شهر باستانی که سرزمین اولیه و اصلی مردمان این منطقه بوده است دارای جذابیت های بسیار زیادی است این شهر معروفیت زیادی دارد و به واسطه جاذبه های تاریخی و طبیعی خود شناخته شده است.

پیشینه تاریخی این شهر بسیار غنی است و اطلاعات زیادی درباره این منطقه در دست می باشد در گذشته این شهر محلی برای سکونت قوم هفت لنگ بختیاری بوده است این ایل یکی از بزرگ ترین ایل های بختیاری بوده اند و تقریبا ریشه ایل بختیاری به این قوم باز می شود. این منطقه در حال حاضر یکی از مهم ترین منطقه ها گردشگری است منطقه ای ویژه طبیعت گردان و کوهنوردان که می تواننند از ارتفاعات این منطقه نهایت لذت را ببرند. طبیعت بکر و زیبای این منطقه، آب و هوای مناسب و طبیعت دست نخورده آن موجب شده است تا از مهم ترین شهرهای چهار محال بختیاری باشد.

مکان های تاریخی:

همانطور که گفیتم این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است و با وجود مهم ترین بناهای تاریخی و باستانی از اهمیت زیادی برخوردار است این شهر جاذبه های مهمی همانند شیر سنگی و دیگر بناهای تاریخی را در خود جای داده است شیر سنیگی یکی از مهم ترین تندیس های آن دوران بوده است و نمادی برای قدرت و شجاعت به شمار می آمده است این تندیس های بزرگ به وسیله ماهرترین افراد ساخته شده اند.

غار یخی نیز یکی دیگر از دیدنی های کوهرنگ است این غار در یکی از روستاهای اطراف واقع شده است این غار بزرگ ترین منبع آب شیرین را در کشور به خود اختصاص می دهد حجم بالای برف ها و یخبندان ها موجب شده است تا این غار را به عنوان غار یخی بشناسند. بعلاوه از دیگر جاذبه های تاریخی در این شهر می توان به تونل شاه عباسی اشاره کرد این تونل برای متصل شدن به کازرون ساخته شده است.

مکان های طبیعی:

اما همانطور که دیدید دیدنی های کوهرنگ تنها به جاذبه های تاریخی آن محدود نمی شوند این شهر دارای جاذبه های بسیار مهمی است که ارزش طبیعی بالایی دارند و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال چشمه دیمه که از آب های زاینده رود سرچشمه می گیرد یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است که دارای زیبایی های زیادی است آب این چشمه حتی در فصل های تابستان نیز وجود دارد و یکی از منابع آبل معدنی است.

از دیگر جاذبه ها و امکانات تفریحی در این شهر می توان به پیست اسکی چلگرد اشاره کرد این پیست دارای جاذبه های بسیار زیادی است و می تواند مورد توجه باشد این پیست ویژه خانم ها و آقایان است و یکی از پیست های مجهز می باشد که دارای امکانات رفاهی و توریستی زیادی است وجود این امکانات موجب شده است تا این پیست یکی از مکان های گردشگری راحت برای علاقه مندان باشد.

چگونه در این شهر اقامت کنیم؟

با توجه به تنوعی که جاذبه های گردشگری این منطقه دارد خیلی از گردشگران سفرهای چند روزه به این منطقه ها را برای تفریحات خود انتخاب می نمایند و قصد دارند تا مدتی را در اقامتگاه های این شهر باشند. این امکان برای گردشگران وجود دارد تا در دامان طبیعت این منطقه نیز اقامت داشته باشید هتل های سه ستاره و هتل آپارتمان ها نیز مکان بسیار مناسبی برای اقامت افراد خواهند بود.

این شهرستان با توجه به اینکه در دامنه های کوه های زاگرس واقع شده است از اهمیت جغرافیایی بالایی برخوردار است و دارای اب و هوایی کوهستانی است دامنه های این منطقه بسیار سرسبز است و چشمه های متعددی وجود دارند که از دامنه های سرازیر می شوند.

منبع: دیجیاتور

به "با زیباترین مکان های دیدنی کوهرنگ آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زیباترین مکان های دیدنی کوهرنگ آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید