فستیوال آتش بازی ژاپن

به گزارش زمین جهانی، در دنیای پر از سنت ها و زیبایی های فرهنگی، ژاپن به عنوان یک گنجینه غنی از رویدادها و فستیوال های سنتی شناخته می گردد. یکی از فستیوال های برجسته و شگفت انگیز این کشور، فستیوال آتش بازی ژاپن یا همان هانابی تایکای (Hanabi Taikai) است. این رویداد با هنر و زیبایی آتش بازی های فراتر از مرزهای ملی، تبدیل به یک پدیده فرهنگی جهانی شده و هر ساله میلیون ها نفر را به خود جلب می نماید. فستیوال آتش بازی در ژاپن نه تنها یک شاهکار هنری است، بلکه در کنار آن، حاوی عمقی فرهنگی و تاریخی نیز می باشد. با تجربه این فستیوال، انسان با شگفتی های نور و رنگ در تاریخ و سنت ژاپنی آشنا می گردد. در این مقاله، قصد داریم به معرفی فستیوال آتش بازی در ژاپن و تأثیراتش بر جذب گردشگران و شناخت ژاپن در مقیاس جهانی پرداخته و عمقی بر زیبایی این فستیوال آتش بازی ژاپن فراهم آوریم.

فستیوال آتش بازی ژاپن

آنچه در این مطلب می خوانید

  • فستیوال های آتش بازی ژاپن یا هانابی تایکای
  • فستیوال آتش بازی رودخانه سومیدا (Sumidagawa Fireworks Festival)
  • فستیوال آتش بازی ادوگاوا (Edogawa Fireworks Festival)
  • فستیوال آتش بازی دریاچه بیوا (Lake Biwa Fireworks Festival)
  • فستیوال آتش بازی ناگائوکا (Nagaoka Fireworks Festival)
  • فستیوال شمع اومیهاچیمان (Omihachiman Candle Festival and Fireworks Display)
  • مسابقه ملی آتش بازی اوماگاری (Omagari National Fireworks Competition)
  • مسابقه ملی آتش بازی سوچیورا (Tsuchiura National Fireworks Competition)
  • فستیوال آتش بازی اوزاکا تنجین (Osaka Tenjin Fireworks)
  • فستیوال آتش بازی شب چیچیبو (Chichibu Night Festival Fireworks)
  • فستیوال نبوتا آئوموری (Aomori Nebuta Festival)
  • فستیوال کاندا ماتسوری (Kanda Matsuri)
  • فستیوال سندای تاناباتا ماتسوری (Sendai Tanabata Matsuri)
  • فستیوال توکوشیما آوا اودوری (Tokushima Awa Odori)
  • فستیوال کیوتو گیون ماتسوری (Kyoto Gion Matsuri)
  • فستیوال تنجین ماتسوری (Tenjin Matsuri)
  • فستیوال کاراتسو کانچی (Karatsu Kunchi Festival)
  • فستیوال هاکاتا دونتاکو ماتسوری (Hakata Dontaku Matsuri)
  • فستیوال برف ساپورو (Sapporo Snow Festival)
  • تجربه شخصی یکی از شرکت نمایندگان در فستیوال
  • سخن انتهای
  • سوالات متداول

فستیوال های آتش بازی ژاپن یا هانابی تایکای

ژاپن به خاطر فستیوال های آتش بازی تماشایی اش که به آن هانابی تایکای می گویند معروف است. این رویدادها در طول ماه های تابستان برگزار می شود و بخش مهمی از فرهنگ ژاپنی است. این فستیوال ها نمایش های آتش بازی چشم گیر را در پس زمینه مکان های دیدنی، رودخانه ها یا چشم انداز ها سنتی ژاپنی نشان می دهند. بعضی از معروف ترین فستیوال های آتش بازی را در ادامه معرفی می کنیم.

جهت اطلاع از قیمت تور ژاپن با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

فستیوال آتش بازی رودخانه سومیدا (Sumidagawa Fireworks Festival)

فستیوال آتش بازی سومیداگاوا که با نام فستیوال آتش بازی رودخانه سومیدا نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین و دیدنی ترین فستیوال های آتش بازی در توکیو، ژاپن است. این رویداد سالانه دارای تاریخچه غنی است و جمعیت زیادی را هم از مردم محلی و هم از جهانگردان جذب می نماید.

فستیوال آتش بازی سومیدا سابقه ای به دوره ادو (قرن 17 تا 19) دارد. این جشن در طول سال ها از یک جشن محلی به یکی از رویدادهای مهم تابستانی توکیو تبدیل شده است. فستیوال در امتداد رودخانه سومیدا برگزار می شود و پس زمینه ای خیره نماینده برای نمایش آتش بازی فراهم می نماید. سواحل رودخانه و نواحی مجاور به بهترین مکان برای تماشای تماشاگران تبدیل می شوند. به طور معمول، فستیوال در اواخر جولای برگزار می شود. این رویداد معمولاً در عصر برگزار می شود و آتش بازی پس از غروب خورشید شروع می شود و آسمان شب را با رنگ های زنده روشن می نماید.

این فستیوال به علت مقیاس خود مشهور است، که شامل هزاران آتش بازی است که آسمان را با الگوها، اشکال و رنگ های پیچیده رنگ آمیزی می نماید. آتش بازی ها از قایق های روی رودخانه سومیدا پرتاب می شوند و نمایشی پویا و از نظر بصری خیره نماینده ایجاد می نمایند. علاوه بر آتش بازی های سنتی، فستیوال آتش بازی سومیدا اغلب شامل نمایش های ویژه با موضوعات هنری است. طراحان آتش بازی برای خلق نمایش های آتش بازی خلاقانه و نفس گیر با هم رقابت می نمایند. بسیاری از شرکت نمایندگان با لباس یوکاتاهای سنتی تابستانی می آیند و به فضای جشن می افزایند. غرفه های غذا، موسیقی زنده و سایر گزینه های سرگرمی نیز بخشی از جشن ها هستند.

فستیوال آتش بازی ادوگاوا (Edogawa Fireworks Festival)

فستیوال آتش بازی ادوگاوا یا ادوگاوا هانابی تایکای در ژاپن، یکی از فستیوال های آتش بازی مهم توکیو است و هر ساله در کناره های رودخانه ادوگاوا برگزار می شود. این فستیوال که به خاطر نمایش های پر جنب و جوش و آتش بازی های بزرگش شناخته می شود، مخاطبان زیادی را به خود جذب می نماید که مشتاق تماشای آتش سوزی های تماشایی هستند که آسمان شب تابستان را روشن می نمایند.

فستیوال آتش بازی ادوگاوا معمولاً در اواخر جولای برگزار می شود. نمایش آتش بازی معمولاً از عصر شروع می شود و حدود یک تا دو ساعت طول می کشد. این فستیوال که به علت مقیاس بزرگ خود مشهور است، هزاران آتش بازی را در آسمان شب به نمایش می گذارد. این نمایشگر شامل طیف متنوعی از خلاقیت های آتش سوزی، از انفجارهای سنتی گرفته تا طرح های خلاقانه تر و هنری است. آتش بازی های بزرگ و رنگارنگ از ویژگی های این فستیوال است.

بعضی از مکان های محبوب برای تماشای فستیوال آتش بازی ادوگاوا شامل پارک شینوزاکی، پارک گیوسن و سایر منطقه ها در امتداد رودخانه ادوگاوا هستند. این نقاط دید واضحی از آتش بازی ارائه می دهند و تعداد زیادی از تماشاگران را به خود جذب می نمایند. معمولاً شرکت نمایندگان برای لذت بردن از تجربه، پتو، تنقلات و نوشیدنی به همراه دارند. غرفه های مواد غذایی و فروشندگان به فضای جشن می افزایند.

بیشتر بخوانید

هتل های کپسولی ژاپن را بشناسید

فستیوال آتش بازی دریاچه بیوا (Lake Biwa Fireworks Festival)

فستیوال آتش بازی دریاچه بیوا، یکی از بزرگترین و مشهورترین فستیوال های آتش بازی در غرب ژاپن است. این رویداد سالانه در نزدیکی دریاچه بیوا، بزرگترین دریاچه آب شیرین در ژاپن برگزار می شود و تاریخچه ای چند دهه دارد. به طور معمول، فستیوال آتش بازی دریاچه بیوا در اوایل ماه اوت برگزار می شود. آتش بازی پس از غروب خورشید به فضا پرتاب می شود و نمایشی نفس گیر در برابر آسمان تاریک و سطح بازتابنده دریاچه ایجاد می نماید.

این فستیوال به علت مقیاس بزرگ خود شناخته شده است که هزاران آتش بازی را به نمایش می گذارد. این نمایش شامل انواع خلاقیت های آتش سوزی، از انفجارهای سنتی تا طرح های پیچیده تر و هنرمندانه است. انعکاس در دریاچه بیوا باعث افزایش چشم انداز بصری می شود. این فستیوال دارای سابقه ای است که به اوایل قرن بیستم بازمی شود، در طول سال ها، این فستیوال به نماد تابستان در استان شیگا تبدیل شده است و بازدیدنمایندگان را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.

فستیوال آتش بازی دریاچه بیوا اغلب شامل عناصر رقابتی در میان فراوری نمایندگان و طراحان آتش بازی است. این رقابت خلاقیت را تشویق می نماید و منجر به نمایشگرهای منحصر به فرد و نوآورانه آتش سوزی می شود. علاوه بر آتش بازی، در این فستیوال معمولاً غرفه های غذای محلی، نمایش های سنتی و سایر فعالیت های فرهنگی برگزار می شود. فضای جشن به لذت کلی از این رویداد می افزاید.

فستیوال آتش بازی ناگائوکا (Nagaoka Fireworks Festival)

فستیوال آتش بازی ناگائوکا که در زبان ژاپنی به نام ناگائوکا هانابی تایکای شناخته می شود، یکی از معتبهترین و تاریخی ترین فستیوال های آتش بازی در ژاپن است. این رویداد که هر ساله در شهر ناگائوکا، استان نیگاتا برگزار می شود، به علت مقیاس بزرگ، نمایش های هنری و اهمیت فرهنگی آن مشهور است. شهر ناگائوکا، واقع در استان نیگاتا در سواحل غربی ژاپن، به عنوان پس زمینه این فستیوال باشکوه عمل می نماید. این رویداد اغلب در امتداد رودخانه شینانو برگزار می شود و محیطی خیره نماینده برای آتش بازی فراهم می نماید.

فستیوال آتش بازی ناگائوکا معمولاً در اوایل آگوست برگزار می شود. آتش بازی این فستیوال یک چشم انداز شبانه است که آسمان شب را با رنگ های درخشان روشن می نماید. ریشه این فستیوال به سال 1946 برمی شود که از خاکستر جنگ دنیای دوم بیرون آمد. در ابتدا به عنوان نوعی دعا برای روح قربانیان جنگ خدمت می کرد، به نمادی از امید، انعطاف پذیری و جشن زندگی تبدیل شد.

ناگائوکا هانابی تایکای به علت مقیاس نمایش های آتش بازی خود مشهور است. این فستیوال اغلب ده ها هزار آتش بازی را به نمایش می گذارد که ترکیبی از طرح های سنتی و نوآورانه آتش بازی را به نمایش می گذارد. تنوع و دقت نمایش ها به معروفیت فستیوال یاری می نماید. فستیوال تأکید زیادی بر نمایش آتش بازی های هنری دارد. طراحان آتش بازی برای ایجاد چیدمان های دقیق و منحصر به فرد، با ترکیب مضامین، اشکال و رنگ هایی که آتش بازی ناگائوکا را از سایر آتش بازی های ژاپن متمایز می نماید، رقابت می نمایند. فستیوال آتش بازی ناگائوکا ضمن ترکیب مواد آتش سوزی مدرن و نوآورانه، ارتباطی با زیبایی شناسی سنتی ژاپنی را حفظ می نماید. این ترکیب قدیمی و تازه مجذوب نمایندهیت خاصی را به این رویداد می بخشد.

با توجه به خاستگاه های پس از جنگ، این فستیوال به عنوان نمادی از بازسازی، انعطاف پذیری و روحیه پایدار جامعه محلی اهمیت عمیقی دارد. این شهر مایه افتخار ناگائوکا و ساکنان آن شده است. فستیوال تنها به آتش بازی محدود نمی شود. اغلب شامل جشن های فرهنگی، غرفه های غذا و سرگرمی است که تجربه ای جامع را برای شرکت نمایندگان فراهم می نماید. اجرای موسیقی سنتی و پایکوبی نیز بخشی از ملیله فرهنگی این رویداد است.

بیشتر بخوانید

جزیره اوکیناوا ژاپن کجاست؟ + تصاویر

فستیوال شمع اومیهاچیمان (Omihachiman Candle Festival and Fireworks Display)

فستیوال شمع و آتش بازی اومیهاچیمان رویدادی منحصر به فرد و دلربا است که با ترکیب درخشش ملایم شمع ها با انفجارهای پر جنب و جوش آتش بازی، فضایی جادویی ایجاد می نماید. اومیهاچیمان، یک شهر تاریخی در استان شیگا که به علت منطقه تجاری به خوبی حفظ شده و کانال های دیدنی آن شناخته شده است، فضای مجذوب نمایندهی را برای فستیوال فراهم می نماید. این رویداد اغلب در امتداد منطقه ها کانال و خیابان های تاریخی برگزار می شود.

فستیوال شمع اومیهاچیمان معمولاً در اوایل آگوست و معمولاً در عصر شروع می شود و شمع ها شهر را در طول شب روشن می نمایند. این فستیوال با درخشش ملایم و گرم شمع های متعددی که خیابان ها، پل ها و مسیرهای کانال را پوشانده اند، تعیین می شود. نور شمع فضایی آرام و رمانتیک ایجاد می نماید و اومیهاچیمان را به یک سرزمین عجایب جادویی تبدیل می نماید. برگزارنمایندگان فستیوال خلاقیت را در چیدمان شمع ها، ایجاد الگوها و نمایش های پیچیده در امتداد آبراه ها و خیابان ها به نمایش می گذارند. ترکیبی از محیط سنتی شهر و استفاده هنرمندانه از نور شمع مجذوب نمایندهیت بصری را افزایش می دهد.

علاوه بر خیابان های تزئین شده با شمع، فستیوال با آتش بازی خیره نماینده به اوج خود می رسد. کنار هم قرار گرفتن نور آرام شمع و درخشش انفجاری آتش بازی، کنتراست فریبنده ای ایجاد می نماید و هیجان را به تجربه کلی می افزاید. فستیوال شمع اومیهاچیمان اغلب دارای نمایش های سنتی، از جمله موسیقی و پایکوبی است. این عناصر فرهنگی به فضای جشن یاری می نمایند و به شرکت نمایندگان ارتباط عمیق تری با میراث محلی ارائه می دهند.

مسابقه ملی آتش بازی اوماگاری (Omagari National Fireworks Competition)

مسابقه آتش بازی ملی اوماگاری که در امتداد رودخانه دیدنی ماروکوگاوا توکیو، تنها 15 دقیقه پیاده روی از ایستگاه اوماگاری در استان آکیتا قرار گرفته است، به عنوان یکی از بهترین بازی های آتش بازی در ژاپن برجسته است. این رویداد که به وسیله شینکانسن از توکیو و آکیتا قابل دسترسی است، تماشاگرانی را از سراسر کشور جذب می نماید تا شاهد درخشش نمایش آتش بازی برتر در ژاپن باشند.

مسابقات آتش بازی ملی اوماگاری که در میان مسابقات آتش بازی اوج محسوب می شود، گردهمایی انحصاری است که در آن تنها پیروز ترین تیم های آتش بازی دعوت می شوند تا تخصص خود را به نمایش بگذارند. این رویداد شامل هزاران پوسته است که به آسمان شب پرتاب می شوند و نمایشی خیره نماینده از رنگ ها، اشکال و الگوها ایجاد می نمایند. تیم ها در دو دسته روز و شب به رقابت می پردازند و استعدادی متنوع و هنری را به رقابت اضافه می نمایند.

این مسابقه فراتر از مقیاس و مهارت فنی، دارای اهمیت فرهنگی و هنری است. این به عنوان پلت فرمی برای هنرمندان آتش بازی عمل می نماید تا مرزهای خلاقیت را پیش ببرند و سنت غنی هنرهای آتش بازی ژاپنی را به نمایش بگذارند. انحصاری بودن این رویداد بر معروفیت آن به عنوان یک رقابت برتر در دنیای نمایش آتش بازی تأکید می نماید.

مسابقه ملی آتش بازی سوچیورا (Tsuchiura National Fireworks Competition)

مسابقه آتش بازی ملی سوچیورا که در امتداد رودخانه زیبای ساکوراگاوا قرار گرفته است، به عنوان جواهری در اواخر سال در میان بهترین نمایش های قرار گرفته است. موقعیت مکانی آن امکان دسترسی راحت را فراهم می نماید و این رویداد به عنوان یک نقطه اوج مجذوب نماینده برای فصل آتش بازی سالانه عمل می نماید.

برخلاف فستیوال های سنتی آتش بازی تابستانی، مسابقه ملی آتش بازی سوچیورا با برگزاری در ماه نوامبر قالب را می شکند. این زمان بندی منحصر به فرد، آن را به عنوان یکی از آخرین نمایش های آتش بازی بزرگ سال قرار می دهد. این رقابت در میان سه نمایشگاه برتر، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و شرکت های پیروتکنیک را جذب می نماید که مشتاق هستند تازهترین و بهترین طرح های خود را به نمایش بگذارند. کارگزاران حاضر از این رویداد به عنوان فرصتی برای پیش نمایش و انتخاب نمایشگرها برای فصل تابستان آینده استفاده می نمایند. آتش بازی فوق العاده سوچیورا را به یک بوم از نورهای قابل مشاهده در سراسر شهر تبدیل می نماید.

فستیوال آتش بازی اوزاکا تنجین (Osaka Tenjin Fireworks)

فستیوال آتش بازی تنجین اوزاکا که در امتداد رودخانه زیبای اوگاوا قرار گرفته است، به عنوان چشم انداز ای خیره نماینده که سنت و درخشش آتش سوزی را به طور یکپارچه ترکیب می نماید، آشکار می شود. فستیوال تنجین اوزاکا، که نمایش آتش بازی یکی از برجسته ترین آن ها است، در میان سه فستیوال بزرگ ژاپن جایگاهی ارجمند دارد و در کانون توجه گیون کیوتو و کاندا توکیو قرار گرفته است. شب دوم که ریشه در سنت دارد، به ویژه در 25 جولای، شاهد پرتاب 4000 آتش بازی است که انفجاری از رنگ ها را در برابر آسمان شب ایجاد می نماید.

علاوه بر مجذوب نمایندهیت، این فستیوال دارای صفوف بی نظیری از کشتی های شعله ور است که با زیارتگاه های قابل حمل تزئین شده اند، همراه با افرادی که لباس دوره ای به تن دارند. این چشم انداز کنار رودخانه که در پس زمینه رودخانه اوگاوا قرار گرفته است، این رویداد را به بوم زنده ای از تاریخ، فرهنگ و نور تبدیل می نماید.

فستیوال آتش بازی شب چیچیبو (Chichibu Night Festival Fireworks)

فستیوال آتش بازی شب چیچیبو که در مقابل پس زمینه زمستانی، آسمان شب را با نمایشی نادر و مسحورنماینده از مواد آتش زای ژاپنی ترسیم می نماید. در حالی که آتش بازی را می توان از نقاط مختلف اطراف شهر مشاهده کرد، بهترین چشم انداز ها اغلب در اطراف ایستگاه های سیبو چیچیبو و چیچیبو یافت می شود. این چشم انداز خیره نماینده آشکار می شود و آن را به یک تجربه زمستانی بی نظیر برای مردم محلی و بازدیدنمایندگان تبدیل می نماید.

فستیوال شب چیچیبو شب های زمستان را در هر دو شب فستیوال (2 و 3 دسامبر) زیبا می نماید. شب دوم، به ویژه، دارای نمایشگر بزرگ تر و طولانی تر است که مخاطب را با انفجارهای گسترده رنگ های زنده در مقابل آسمان سرد شب مجذوب خود می نماید. آتش بازی شبانه چیچیبو فرصتی نادر برای تماشای نمایشی در طول فصل زمستان است. این جنبه منحصر به فرد به مجذوب نمایندهیت این رویداد می افزاید و فضایی جادویی ایجاد می نماید که آن را از فستیوال های سنتی آتش بازی تابستانی متمایز می نماید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از زمین جهانی کلیک کنید.

خرید تور ژاپن

فستیوال نبوتا آئوموری (Aomori Nebuta Festival)

ستیوال آتش بازی نبوتا آئوموری یکی از مشهورترین و پر جنب و جوش ترین فستیوال های ژاپن است که هر ساله در شهر آئوموری برگزار می شود. این فستیوال به خاطر شناورهای نورانی خیره نماینده اش به نام نبوتا که دارای فانوس های کاغذی رنگارنگ و پر نقش است که چهره های مختلف تاریخی و اسطوره ای را به تصویر می کشد، معروف است.

فستیوال نبوتا آئوموری هر سال از 2 تا 7 آگوست برگزار می شود. رژه اصلی، که در آن شناورهای نورانی به نمایش گذاشته می شوند، در این دوره برگزار می شود. این فستیوال میلیون ها بازدیدنماینده داخلی و بین المللی را به خود جذب می نماید. محور اصلی فستیوال شناور نبوتا است که یک شناور فانوس بزرگ و دست ساز است که در آن تصاویری از جنگجویان، بازیگران کابوکی، شخصیت های تاریخی و موجودات افسانه ای به تصویر کشیده شده است. فانوس ها از کاغذ واشی ساخته شده اند و از داخل روشن می شوند و درخششی مسحورنماینده ایجاد می نمایند. این شناورها می توانند به میزان های باورنکردنی برسند، بعضی از آنها بیش از 20 متر ارتفاع دارند.

در طول فستیوال، شناورهای نبوتا در شب ها در خیابان های شهر آئوموری رژه می روند. شرکت نمایندگان که اغلب لباس های سنتی پایکوبینده هانتو می پوشند، در کنار شناورها با موسیقی زنده ای که بر روی سازهای سنتی مانند طبل و فلوت نواخته می شود، می پایکوبیند. ترکیبی از شناورهای نورانی، پایکوبی پرانرژی و موسیقی ریتمیک، فضایی جشن و شادی را ایجاد می نماید.

ایجاد شناورهای نبوتا شامل صنایع دستی پیچیده به وسیله صنعتگران ماهر است. جزئیات روی فانوس ها با دقت طراحی شده اند و شناورها اغلب صحنه هایی از فولکلور، اساطیر و رویدادهای تاریخی ژاپنی را به تصویر می کشند. صنایع دستی گواهی بر میراث فرهنگی غنی آئوموری است. افرادی که در فستیوال شرکت می نمایند اغلب به عنوان پایکوبینده هانتو شرکت می نمایند. پایکوبی هانتو شامل حرکات پر جنب و جوش و کف زدن است که بر انرژی پویای فستیوال می افزاید. بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند در پایکوبی شرکت نمایند و حس جشن جامعه را ایجاد نمایند.

فستیوال با نمایش آتش بازی تماشایی که آسمان شب را بر فراز خلیج آئوموری روشن می نماید به اوج خود می رسد. ترکیبی از نبوتای نورانی شناور و آتش بازی های رنگارنگ، چشم انداز بصری نفس گیر را ایجاد می نماید.

بیشتر بخوانید

بام ژاپن، معرفی + آدرس + تصاویر

فستیوال کاندا ماتسوری (Kanda Matsuri)

کاندا ماتسوری یکی از مشهورترین و پر جنب و جوش ترین فستیوال های شینتو توکیو است که در معبد کاندا میوجین در بخش چیودا برگزار می شود. این فستیوال هر دو سال یک بار در سال های فرد برگزار می شود و جشن های اصلی در اواسط ماه مه برگزار می شود. کاندا ماتسوری که به خاطر راهپیمایی های باشکوه، موسیقی سنتی و آیین های مذهبی شناخته می شود، یک رویداد فرهنگی مجذوب نماینده است که شرکت نمایندگان و تماشاگران را از سراسر ژاپن به خود جذب می نماید.

نقطه برجسته کاندا ماتسوری، راهپیمایی پر جنب و جوش و استادانه با زیارتگاه های شینتو قابل حمل میکوشی است. هزاران نفر از شرکت نمایندگان، از جمله کشیشان حرم، مقامات شهری و ساکنان محلی، میکوشی را در خیابان های توکیو حمل می نمایند. این راهپیمایی میراث فرهنگی غنی و سنت های مذهبی مرتبط با شینتو را به نمایش می گذارد. شینکوسای یا راهپیمایی اصلی، نقطه اوج کاندا ماتسوری است. معمولاً در نزدیک ترین شنبه به 15 مه برگزار می شود. میکوشی ها در محله های اطراف معبد کاندا میوجین (Kanda Myojin) رژه می روند و فضایی پر جنب و جوش و جشن ایجاد می نمایند.

روز بعد، یک راهپیمایی کوچک تر به نام میایری (Miyairi) برگزار می شود که نماد بازگشت میکوشی به حرم است. این رویداد فرصت دیگری را برای مردم محلی و بازدیدنمایندگان فراهم می نماید تا انرژی پرنشاط فستیوال را تجربه نمایند. این فستیوال دارای نمایش های سنتی از جمله موسیقی، پایکوبی و نمایش های تئاتری است. موسیقی سنتی راهپیمایی های میکوشی را همراهی می نماید و به فضای جشن و جشن می افزاید.

فستیوال سندای تاناباتا ماتسوری (Sendai Tanabata Matsuri)

سندای تاناباتا ماتسوری یک فستیوال تابستانی خیره نماینده و پر جنب و جوش است که هر ساله 6 تا 8 آگوست در ساعت 5 عصر در سندای، مرکز استان میاگی برگزار می شود. این فستیوال که در اوایل آگوست جشن گرفته می شود، شهر را به چشم انداز ای از تزئینات رنگارنگ، نمایش های سنتی و رویدادهای پر جنب و جوش تبدیل می نماید. تاناباتا که به عنوان فستیوال ستارگان نیز شناخته می شود، از فولکلور ژاپنی سرچشمه می گیرد و اتحاد سالانه خدایان آسمانی با نمایندگی ستاره ها را جشن می گیرد. یکی از ویژگی های تعیین نماینده سندای تاناباتا ماتسوری تزئینات پیچیده و استادانه ای است که شهر را زینت می دهد. زیورآلات کاغذی رنگارنگ و بزرگ که به نام ساساکازاری شناخته می شوند، در نواحی خرید آویزان شده اند و فضایی پر جنب و جوش و جشن ایجاد می نمایند.

این فستیوال هنر صنایع دستی کاغذی را به نمایش می گذارد و مردم محلی و صنعتگران تزئینات کاغذی پیچیده ای را ایجاد می نمایند. بازدیدنمایندگان می توانند خیابان های مملو از ردیف هایی از میله های بامبو را که با این تزئینات کاغذی زیبا تزئین شده اند را کاوش نمایند و سایه بانی از رنگ ایجاد نمایند. تاناباتا یک فستیوال مشارکتی است و بازدیدنمایندگان تشویق می شوند که آرزوهای خود را روی نوارهای کوچک کاغذی به نام تانزاکو بنویسند و آنها را به شاخه های بامبو آویزان نمایند. نمایش دسته جمعی آرزوها، حس شخصی و اشتراکی را به فستیوال می بخشد.

سندای تاناباتا ماتسوری دارای رژه های پر جنب و جوش با لباس های سنتی، موسیقی و اجرای پایکوبی است. خیابان ها با صدای طبل های تایکو، فلوت ها و دیگر سازهای سنتی زنده می شوند و فضایی شاد و پویا را ایجاد می نمایند. با فرا رسیدن عصر، فستیوال با تزئینات با نورپردازی زیبا و میله های بامبو کیفیتی جادویی به خود می گیرد. نورپردازی های شبانه، فضای مسحورنماینده سندای را در طول تاناباتا تقویت می نماید. این فستیوال به منطقه ها خرید سندای توسعه می یابد، جایی که مغازه ها و مشاغل محلی در جشن ها شرکت می نمایند. غرفه های غذا انواع غذاهای محلی را ارائه می دهند که به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا از لذت های آشپزی میاگی لذت ببرند.

بیشتر بخوانید

به عنوان جهانگرد ژاپن، چه نکاتی را در سفر به این کشور رعایت کنیم؟

فستیوال توکوشیما آوا اودوری (Tokushima Awa Odori)

توکوشیما آوا اودوری یکی از مشهورترین فستیوال های پایکوبی سنتی ژاپن است که هر ساله در شهر توکوشیما، در طول فصل اوبون در اواسط آگوست (12 تا 15 آگوست) جشن گرفته می شود. این فستیوال به خاطر پایکوبی پر جنب و جوش آوا اودوری (Awa Odori) مشهور است که شرکت نمایندگان و تماشاگران را از سراسر ژاپن و سراسر دنیا جذب می نماید. آوا اودوری یک پایکوبی محلی سنتی که با حرکات موزون، موسیقی زنده و لباس های متمایز تعیین می شود. شرکت نمایندگان که به رن معروف هستند، در گروه های بزرگ در خیابان ها می پایکوبیند و فضایی گیرا و جشن ایجاد می نمایند. آوا اودوری دارای دو سبک پایکوبی اصلی آوا اودوری مردانه و آوا اودوری زنان است. پایکوبی مردان با حرکات پویا و قدرتمند تعیین می شود، در حالی که پایکوبی زنان ظریف تر است. شرکت نمایندگان لباس های پر جنب و جوش و سنتی معروف به هانویی یا یوکاتا را می پوشند که با الگوها و لوازم رنگارنگ تزئین شده است. لباس جشن مجذوب نمایندهیت بصری پایکوبی را افزایش می دهد و میراث فرهنگی غنی توکوشیما را منعکس می نماید. گروه های پایکوبی آوا اودوری دسته های بزرگی را تشکیل می دهند که در خیابان های شهر توکوشیما می پیچند. حرکات پرانرژی و موزون پایکوبیندگان با همراهی سازهای سنتی مانند شامیزن، طبل و فلوت، چشم انداز ای پویا و شاد ایجاد می نماید.

با غروب خورشید، فستیوال با شناورها و فانوس هایی که به زیبایی نورانی شده اند، کیفیتی جادویی به خود می گیرد. اجراهای شبانه، چشم انداز بصری را افزایش می دهند و فضایی پر جنب و جوش و مسحورنماینده ایجاد می نمایند. در کنار نمایش های پایکوبی، این فستیوال دارای غرفه های غذا است که انواع غذاهای محلی را ارائه می دهد. خیابان ها با یک فضای جشن زنده می شوند و شرکت نمایندگان را تشویق می نمایند تا لذت های آشپزی توکوشیما را کشف نمایند.

فستیوال کیوتو گیون ماتسوری (Kyoto Gion Matsuri)

کیوتو گیون ماتسوری یکی از مشهورترین و قدیمی ترین فستیوال های ژاپن است که هر ساله در طول ماه جولای در کیوتو جشن گرفته می شود. گیون ماتسوری با قدمت بیش از هزار سال، چشم انداز ای باشکوه است که مجموعه ای از رویدادها، راهپیمایی ها و فعالیت های فرهنگی را در بر می گیرد و تاریخ و سنت های غنی کیوتو را به نمایش می گذارد. نقطه برجسته گیون ماتسوری یاماهوکو جونکو است، یک دسته بزرگ از شناورهای چوبی با شکوه با تزئینات استادانه، که ارتفاع بعضی از آنها به بیش از 20 متر می رسد، با ملیله ها، فانوس ها و کارهای چوبی پیچیده تزئین شده اند. این راهپیمایی راه خود را در خیابان های تاریخی کیوتو طی می نماید و نمایشی خیره نماینده از هنر و سنت ارائه می دهد.

یویاما به عصرهای قبل از فستیوال منتهی به یاماهوکو جونکو اشاره دارد. در طول یویاما، خیابان های ناحیه گیون کیوتو با جشن هایی از جمله نمایش شناورهای یاماهوکو، اجرای موسیقی سنتی، مراسم چای، و فرصتی برای بازدیدنمایندگان برای کشف و قدردانی از مهارت های دقیق شناورها زنده می شود. علاوه بر یاماهوکو، انواع دیگری از شناورها نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به تسوکی بوکو اشاره نمود که ماه را نشان می دهد. هر شناور شاهکاری از هنر سنتی است و ساخت و تزئین آنها شامل صنایع دستی دقیقی است که در طول نسل ها منتقل شده است.

فستیوال تنجین ماتسوری (Tenjin Matsuri)

تنجین ماتسوری یکی از برجسته ترین و پر جنب و جوش ترین فستیوال های اوزاکا است که هر ساله در اواخر جولای (روزهای 24 و 25 جولای) جشن گرفته می شود. این فستیوال با سابقه ای بیش از هزار سال به خدای محترمی که با دانش، یادگیری و هنر مرتبط است، اختصاص دارد. این فستیوال به خاطر راهپیمایی های پر جنب و جوش، رژه قایق های پویا و جشن های پرشور که هم محلی ها و هم بازدیدنمایندگان را مجذوب خود می نماید، مشهور است.

این فستیوال با یک راهپیمایی زمینی به نام میکوشی توگیو (Mikoshi Togyo) شروع می شود و در خیابان های اوزاکا رژه می روند. شرکت نمایندگان، از جمله کشیشان و مردم محلی، میکوشی را همراهی می نمایند و فضایی شاد و پرنشاط را ایجاد می نمایند.

یکی از نکات برجسته تنجین ماتسوری، راهپیمایی تماشایی قایق بر روی رودخانه اوکاوا (Okawa) است. قایق هایی با تزئینات دقیق، به نام فوناتوگیو (funatogyo)، در امتداد رودخانه حرکت می نمایند که نمایش هماهنگی از هنر سنتی است. رژه قایق ها با موسیقی سنتی، پایکوبی و آتش بازی همراه است و چشم انداز ای خیره نماینده ایجاد می نماید.

این فستیوال دارای آیین های منحصر به فرد آب است که در آن شرکت نمایندگان آب را روی میکوشی و یکدیگر می پاشند که نمادی از پاکسازی و برکت است. این جشن تا عصر با نمایش آتش بازی پر جنب و جوش ادامه می یابد و آسمان شب را بر فراز رودخانه اوکاوا روشن می نماید.

بیشتر بخوانید

قلمروی آهوی مقدس در پارک نارای ژاپن

فستیوال کاراتسو کانچی (Karatsu Kunchi Festival)

کاراتسو کانچی یک فستیوال سالانه است که همه ساله از 2 تا 4 نوامبر در شهر کاراتسو، استان ساگا برگزار می شود و به خاطر راهپیمایی های پویا، اجراهای سنتی و جشن های پر جنب و جوش مشهور است. این فستیوال که عمیقاً در تاریخ محلی ریشه دارد، ترکیبی منحصر به فرد از سنت های فرهنگی و چشم انداز ها سرگرم نماینده را به نمایش می گذارد که هم ساکنان و هم بازدیدنمایندگان را مجذوب خود می نماید.

کاراتسو کانچی به خاطر شناورهای متمایزش که به هیکیاما معروف هستند، مشهور است. این شناورها به طرز پیچیده ای ساخته شده و با تزئینات رنگارنگ تزئین شده اند و مهارت های هنری صنعتگران محلی را به نمایش می گذارند. هیکیاما مضامین مختلفی از جمله وقایع تاریخی، موجودات افسانه ای و نمادهای فرهنگی را به تصویر می کشد. این فستیوال دارای موکب های پرجنب و جوشی است که در آن هیکیاما به وسیله تیم هایی از شرکت نمایندگان در خیابان های کاراتسو کشیده می شود. هر شناور با موسیقی سنتی، اجراها و تشویق های پرشور شرکت نمایندگان و تماشاگران همراه است.

کونچی اودوری (Kunchi Odori) یک پایکوبی سنتی است که در طول فستیوال اجرا می شود و با حرکات موزون و لباس های رنگارنگ تعیین می شود. این پایکوبی فرهنگ و تاریخ محلی را منعکس می نماید و هر منطقه در کاراتسو سبک منحصر به فرد خود را از این پایکوبی دارد. کاراتسو کانچی با نمایش آتش بازی تماشایی بر فراز خلیج کاراتسو به انتها می رسد. آتش بازی ها حس مسحورنماینده ای را به فینال فستیوال می بخشد و فضایی پر جنب و جوش و مسحورنماینده ایجاد می نماید. کاراتسو کانچی سابقه ای طولانی دارد که قدمت آن به بیش از 400 سال می رسد و سنت های آن عمیقاً با تاریخ و آداب و رسوم محلی شهر کاراتسو مرتبط است. این فستیوال به عنوان یک دارایی مهم فرهنگی ناملموس ژاپن شناخته می شود.

فستیوال هاکاتا دونتاکو ماتسوری (Hakata Dontaku Matsuri)

هاکاتا دونتاکو ماتسوری یکی از مشهورترین و پر جنب و جوش ترین فستیوال های فوکوکا است که هر ساله در 3 و 4 می برگزار می شود. دونتاکو ماتسوری با سابقه ای بیش از 800 سال به یک رویداد بزرگ با رژه های پر جنب و جوش، نمایش های سنتی و فضایی جشن تبدیل شده است که مردم محلی و بازدیدنمایندگان را به یک میزان جذب می نماید.

جاذبه اصلی این فستیوال رژه دونتاکو است که در 3 می برگزار می شود. در این رژه شناورها، مجریان و شرکت نمایندگان مختلف با لباس های رنگارنگ حضور دارند. راهپیمایی پرجنب وجوش راه خود را در خیابان های فوکوکا می پیچد و چشم انداز ای از شادی را خلق می نماید. مجموعه متنوعی از اجراهای سنتی، از جمله پایکوبی های محلی، طبل زدن تایکو، موسیقی سنتی و نمایش های تئاتری را به نمایش می گذارد.

یکی از ویژگی های متمایز دونتاکو ماتسوری، رژه بچه ها است که در 4 می برگزار می شود. شرکت نمایندگان جوان، که اغلب لباس های سنتی به تن دارند، به رژه می پیوندند و نمایشی دل انگیز و دل انگیز از شور و شوق جوانی ایجاد می نمایند. این فستیوال با غرفه های غذا، معروف به یاتای، خیابان ها را زنده می نماید و انواع غذاهای محلی را ارائه می دهد.

دونتاکو ماتسوری ریشه های تاریخی عمیقی دارد و از یک رسم نشأت می گیرد که در آن افراد عادی اجازه داشتند از قلعه بازدید نمایند و در تعطیلات هفته طلایی از جشن ها لذت ببرند. در طول قرن ها، این فستیوال تکامل یافته و به رویدادی پر جنب و جوش و فراگیر تبدیل شده است که امروز است.

فستیوال با نمایش آتش بازی پر جنب و جوش انتها می یابد و آسمان شب را بر فراز فوکوکا روشن می نماید. آتش بازی انتهای تماشایی به دونتاکو ماتسوری اضافه می نماید و تأثیری ماندگار بر شرکت نمایندگان می گذارد.

فستیوال برف ساپورو (Sapporo Snow Festival)

فستیوال برف ساپورو یکی از مشهورترین فستیوال های زمستانی ژاپن است که سالانه در ساپورو، هوکایدو برگزار می شود. این فستیوال با مجسمه های یخی و برفی خیره نماینده، رقابت بین المللی مجسمه سازی برفی و فعالیت های زمستانی بی شمار، میلیون ها بازدیدنماینده را از سراسر دنیا جذب می نماید و ساپورو را به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می نماید.

نکته برجسته فستیوال نمایش نفس گیر مجسمه های یخی و برفی است که در خیابان ها و پارک های اصلی ساپورو قرار دارند. این مجسمه ها از نظر میزان و پیچیدگی متفاوت هستند، از آثار کوچک و دقیق گرفته تا ساختارهای بزرگ و استادانه. مجسمه ها اغلب نقاط دیدنی، شخصیت ها و صحنه هایی از فرهنگ ژاپن و فراتر از آن را به تصویر می کشند.

محل اصلی فستیوال در پارک اودوری (Odori) واقع شده است، جایی که مجسمه های نمادین در امتداد تفرجگاه مرکزی پارک کشیده شده اند. بازدیدنمایندگان می توانند در پارک قدم بزنند، از یخ های نورانی شگفت زده شوند و از فضای جشن لذت ببرند. با غروب خورشید، مکان های فستیوال با نورپردازی های زیبا زنده می شوند و حس جادویی به مجسمه های برفی و یخی اضافه می نمایند. جشن های شبانه شامل کنسرت، اجرا، و غرفه های غذا است که فضایی پر جنب و جوش و پر جنب و جوش را ایجاد می نماید.

تجربه شخصی یکی از شرکت نمایندگان در فستیوال

حضور در فستیوال آتش بازی در ژاپن برای من یک سفر بی نظیر و فراموش نشدنی بود. حضور در فستیوال، غوطه ور شدن در درخشش نورهای رنگارنگ در آسمان شب، تبدیل شدن به یک سرگرمی فراتر از تخیل بود. لحظه ورود به محوطه فستیوال، هیجان و شور مردمان ژاپنی را به خوبی احساس کردم. تماشای آتش بازی های خلاقانه و دقیقاً هماهنگ، هر یک به یک داستان زیبا تبدیل شده بودند. طراحی های زیبا و آتش بازی ها، تصاویری از تاریخ و فرهنگ ژاپن را به ذهنم می سپاردند. علاوه بر آتش بازی های خیره نماینده، حضور در جشنواره به من فرصتی داد تا با آداب و رسوم محلی آشنا شوم و با خود مردمان مهربان ژاپن در ارتباط باشم. این تجربه نه تنها یک شاهد فوق العاده از هنر آتش بازی بود، بلکه به من احساس کردن از نزدیکی به فرهنگ و مجذوب نمایندهیت ژاپن را هدیه داد.

سخن انتهای

فستیوال های آتش بازی در ژاپن نه تنها یک شوک زیبایی بصری ارائه می دهند بلکه به عنوان بخشی از فرهنگ ژاپنی و تجربه زندگی مردم این سرزمین نیز مطرح هستند. این رویدادهای مجذوب نماینده، علاوه بر آنکه با شکوه و بزرگی طراحی می شوند، ارتباط فرهنگی عمیقی با تاریخ و میراث ژاپن دارند. با پایکوبیاندن نورهای رنگارنگ در آسمان شب، فستیوال های آتش بازی به گرمایی خاص و مهمی از مجذوب نمایندهیت کشور ژاپن افزوده و میهمانان را به سفری فراموش نشدنی به دنیای آرامش و زیبایی می برند. این تجربه فوق العاده نشان از ارتباط نزدیک ژاپن با هنر، سنت و مجذوب نمایندهیت طبیعت است. به همین علت، حضور در یک فستیوال آتش بازی در ژاپن نه تنها به یک سرگرمی مهیج تبدیل می شود بلکه به یک سفر عمیق به درون فرهنگ و هویت این کشور تبدیل می شود.

سوالات متداول

فستیوال های آتش بازی در ژاپن چه زمانی برگزار می شوند؟

فستیوال های آتش بازی در ژاپن معمولاً در تابستان برگزار می شوند. بیشترین تعداد از این رویدادها در ماه های ژوئیه و اوت برگزار می شوند، اما بعضی نیز در سپتامبر، ماه های دیگر تابستان و حتی زمستان دیده می شوند.

چه منطقه های از ژاپن معروف به فستیوال های آتش بازی هستند؟

منطقه ها مختلف ژاپن دارای فستیوال های آتش بازی معروفی هستند. به عنوان مثال، سومیداگاوا (Sumidagawa) در توکیو، فستیوال آتش بازی ناگائوکا (Nagaoka) در نیگاتا و جشن آتش بازی در شهرهایی مانند کیوتو و هیروشیما از جمله مکان های مشهور هستند.

چه تفاوت هایی بین فستیوال های آتش بازی مختلف در ژاپن وجود دارد؟

تفاوت ها بین فستیوال های آتش بازی ممکن است در نحوه برگزاری، طرح ها و موضوعات موردنظر برنامه ریزان مختلف باشد. هر فستیوال ممکن است دارای ویژگی ها و اجتماعات منحصر به فردی باشد. بعضی از فستیوال ها به عنوان رقابت های بین المللی شناخته می شوند که در آن شرکت نمایندگان از سراسر دنیا حضور دارند.

چگونه می توان بلیط یا ورودی به فستیوال های آتش بازی را تهیه کرد؟

بلیط ها معمولاً در نزدیکی محل برگزاری یا آنلاین به فروش می رسند. بعضی از فستیوال ها به صورت رایگان برگزار می شوند، اما بعضی از رویدادها احتیاج به خرید بلیط دارند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از زمین جهانی کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "فستیوال آتش بازی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال آتش بازی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید