بازار تاریخی اراک در جریان بارشهای اخیر آسیب جدی ندیده است

به گزارش زمین جهانی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، بازار تاریخی اراک در جریان بارشهای اخیر آسیب جدی ندیده است.

بازار تاریخی اراک در جریان بارشهای اخیر آسیب جدی ندیده است

محمودی، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: یکی از طاق های بازار اراک از سمت خیابان محسنی دچار آسیب شد که اداره کل میراث فرهنگی استان به سرعت نسبت به برطرف خطر اقدام کرد. در آینده ای نزدیک عملیات بازسازی این طاق انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی اراک گفت: با توجه به این اهمیت، در حین و پس از بارش به سرعت عملیات برفروبی بام بازار به وسیله چندین کارگر به روش سنتی انجام شد و 50 درصد از کسبه بازار نیز در عملیات برفروبی یاری کردند.

محمودی توضیح داد: در شرایط بارش اخیر، در قسمتهای اصلی مانند راسته اصلی امکان آسیب به بنای بازار بسیار بالا بود و اگر برفروبی انجام نمیگرفت، حتما در آینده ای نزدیک به بنا آسیبهای جدی وارد میشد.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط بازار به لحاظ ایمنی و امنیتی در شرایط مطلوب واقع شده است. البته چندین نقطه از بازار نیازمند بازسازی است که اداره کل اقدام به برآورد مالی جهت بازسازی نموده که پس از اتمام فصل سرما، اقدامات لازم را دنبال خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "بازار تاریخی اراک در جریان بارشهای اخیر آسیب جدی ندیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تاریخی اراک در جریان بارشهای اخیر آسیب جدی ندیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید