اگر گوشی در هواپیما در حالت پرواز قرار نگیرد، چه هزینه هایی دربر دارد؟

به گزارش زمین جهانی، زمانی که سوار هواپیما می شوید، باید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید. اگر فراموش کنید این کار را انجام دهید، ممکن است با هزینه های هنگفتی روبرو شوید.

اگر گوشی در هواپیما در حالت پرواز قرار نگیرد، چه هزینه هایی دربر دارد؟

بسیاری از مردم می دانند که وقتی سوار هواپیما می شوند، باید گوشی های خود را در حالت پرواز قرار دهند، اما هنوز هم هستند کسانی که نمی دانند اگر این کار را نکنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

اما مدتی پیش یکی از مسافرانی که با استفاده از شرکت هواپیمایی ایرلند به آمریکا سفر کرده بود، نتیجه قرار ندادن گوشی در حالت پرواز را حس کرد. او پس از پروازش متوجه شد که گوشی اش را در هنگام پرواز در حالت عادی باقی گذاشته است؛ اما چند هفته پس از مسافرتش قبضی برای تلفن همراهش دریافت کرد که هزینه ای حدود 300 دلار به آن اضافه شده بود.

دلیل این هزینه اضافی این بود که گوشی او در هنگام پرواز به شبکه رومینگ داخل هواپیما وصل شده بود و وصل شدن به این شبکه یعی پذیرفتن تمام هزینه هایی که این شبکه در بر دارد.

مسئول این شرکت هواپیمایی می گوید این اتصال خود به خودی است و اگر گوشی در حالت پرواز قرار نگیرد، به شبکه رومینگ هواپیما وصل می شود و دارنده گوشی باید هزینه های آن را از طریق قبضی که شرکت خدمات تلفن همراه صادر می کند، پرداخت کند. چون وقتی از این شبکه استفاده می کنید، گویی در خارج از کشور هستید و باید هزینه خدمات تلفنی خارج از کشور را بپردازید؛ اما با این حال شرکت های خدمات تلفن همراهی هم هستند که وقتی گوشی به شبکه رومینگ متصل می شود از طریق یک پیام کوتاه نرخ خدمات را به اطلاع مشتری می رسانند تا مطمئن شوند که مشتری از اتصال گوشی خود به رومینگ مطلع است.

بنابراین، شرکت هواپیمایی ایرلند از تمام مسافرانش می خواهد که گوشی های خود را در حالت پرواز قرار دهند و اگر نیاز به اینترنت دارند هزینه آن را پرداخت کنند و تنها از اینترنت داخل هواپیما استفاده کنند؛ اما اگر گوشی را به حال خود رها کنند به شبکه رومینگ متصل خواهد شد و مسافر نهایتا مجبور به پرداخت هزینه خدمات تلفن همراه می شود.

حتی وقتی در حال پرواز هم نیستید، بهتر است مراقب هزینه های ناگهانی ناشی از استفاده از خدمات رومینگ باشید. اوایل امسال یک خانواده آلمانی پس از بازگشت از مسافرت با یک قبض 12500 یورویی روبرو شدند. دلیل این قبض این بوده است که پسرشان در زمانی که با کشتی کروز در حال سفر به نروژ بوده اند، از موبایل استفاده کرده بود.

برای خرید بلیط هواپیما همیشه می توانید از طریق موتور جستجوی پرواز زمین جهانی، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "اگر گوشی در هواپیما در حالت پرواز قرار نگیرد، چه هزینه هایی دربر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر گوشی در هواپیما در حالت پرواز قرار نگیرد، چه هزینه هایی دربر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید