اعتراض حسن روح الامین به تجسمی فجر

به گزارش زمین جهانی، حسن روح الامین نسبت به اعلام اسمش در فهرست پذیرفته شدگان چهاردهمین جشنواره هنر های تجسمی فجر اعتراض کرد.

اعتراض حسن روح الامین به تجسمی فجر

به گزارش گروه فرهنگی زمین جهانی، در حالی که روز دوشنبه 11 بهمن ماه، اسامی هنرمندان راه یافته به چهاردهمین جشنواره هنر های تجسمی فجر اعلام شد، حسن روح الامین اعلام نمود که در این دوره جشنواره تجسمی فجر حضور ندارد و از اعلام اسمش در فهرست هنرمندان راه یافته به جشنواره، اظهار تعجب کرد.

وی بعلاوه این عدم حضور را به منزله تحریم جشنواره هنر های تجسمی فجر ندانست. وی در متنی در این مورد شرح داده است که در ادامه می خوانید.

نبودنم در جشنواره تجسمی به معنای تحریم نیست! راه دیگری برگزیده ام..

به نام خدا

امروز یکی از دوستانم برایم پیغام تبریکی فرستاد. به خاطر حضور در جشنواره تجسمی فجر! و این در حالی بود که بنده در این جشنواره حضور نیافته ام. پرسیدم و پیگیر شدم؛ و متوجه شدم که نام بنده در این جشنواره واقع شده است. حال آنکه خودم بی خبرم.

این بی خبری به کنار، سوال مهم تر و همراه با تأسف، این است که چرا این رفتار غیرحرفه ای از سوی جشنواره رخ داده است؟! پاسخش نزد من نیست و برگزارنمایندگان باید جوابگوی این موضوع باشند.

اما برای اطلاع مخاطبین گرامی عرض می کنم که بنده این روز ها در هیچ جشنواره ای شرکت نکردم، مدتهاست به این اعتقاد رسیده ام که برای اشاعه اعتقادات شیعی و انقلابی، مواجهه سازمانی و رویکرد جشنواره ای آفت است. تشکل های هنری ای نیز که در این راستا عمل می نمایند به سبک رفتار بنده نزدیک نیستند. هنر محصول حرکت سازمانی نیست، بلکه نتیجه روح خلاق و آزاد است. اگرچه خیلی اوقات، در حالی که شما هیچ تهیه نماینده ای هم ندارید، مسئولان و جشنواره ها، باز محصول فردی را به نام خودشان فاکتور می نمایند. این اعتراض به جشنواره، توهین به جشنواره نیست. بلکه تذکری درباره سلوک هنر است.

خداوند در مصحف شریف فرموند (وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَاتَفَرَّقُوا)، ولی ما به این مهم رسیدیم که جمع در شرایط فعلی آسیب زا بود و نشد و در نتیجه به آیه ای دیگر عمل می کنیم (قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنی وَ فُرادی)

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراض حسن روح الامین به تجسمی فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض حسن روح الامین به تجسمی فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید