اطلاعیه سازندگان قاتل وحشی درباره حضور در جشنواره فیلم فجر

به گزارش زمین جهانی، در پی صحبت های دبیر چهلمین جشنواره فیلم درباره عدم امکان قانونی حضور فیلم قاتل و وحشی ساخته حمید نعمت الله در این رویداد، سازندگان این فیلم اطلاعیه ای را منتشر کردند.

اطلاعیه سازندگان قاتل وحشی درباره حضور در جشنواره فیلم فجر

به گزارش گروه فرهنگی زمین جهانی به نقل از روابط عمومی فیلم، در پی صحبت های مسعود نقاش زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم درباره عدم امکان قانونی حضور فیلم قاتل و وحشی ساخته حمید نعمت الله در چهلمین جشنواره فیلم فجر، سازندگان این فیلم اطلاعیه ای را منتشر کردند.

در این اطلاعیه آمده است:

1- آقای نقاش زاده اعلام نموده اند، چون برای فیلم قاتل و وحشی دو دوره فرم جشنواره فجر پر شده این فیلم امکان حضور در این دوره را ندارد. ایشان را به مطالعه فراخوان منتشرشده برای چهلمین جشنواره فیلم فجر به تاریخ 19 آبان 1400 ارجاع می دهیم که در بند هفت از مقررات عمومی بخش منظره سینمای ایران صراحتاً اعلام شده که فیلم های این بخش نباید به وسیله هیات انتخاب دوره های قبل جشنواره فجر بازبینی شده باشند و قانونی در خصوص پر کردن فرم جشنواره در دوره های پیشین وجود ندارد. در نتیجه قاتل و وحشی با توجه به بازبینی نشدن در دو دوره گذشته مسئله ای از این بابت ندارد.

2- بعلاوه در همین بند اعلام شده فیلم ها برای حضور و داوری در این بخش ها باید دارای پروانه ساخت یا پروانه نمایش باشند در نتیجه ممانعت از نمایش این فیلم برای هیات انتخاب به بهانه نداشتن پروانه نمایش هم بر اساس همین فراخوان کاملاً غیرقانونی است.

3- بعلاوه فراوری و مراحل فنی قاتل و وحشی ماه گذشته به خاتمه رسیده، آماده نمایش شده و این فیلم هیچ نمایش داخلی و خارجی هم نداشته پس بر اساس سایر بند های فراخوان هم مسئله ای برای حضور آن در جشنواره فجر وجود نخواهد داشت.

4- در نتیجه از دبیر محترم جشنواره فجر انتظار می رود به جای اعمال نظرات شخصی به قانون بیّن جشنواره و فراخوان آن عمل نموده و تصمیم برای حضور قاتل و وحشی در چهلمین جشنواره فجر را به هیات انتخاب بسپارد.

5- رئیس سازمان سینمایی آقای محمد خزاعی در سخنرانی اخیرشان اعلام کردند دوره ایشان دوره حکم فرمایی قانون است پس توقع می رود در اولین قدم مانع از اقدامات غیرقانونی دبیر منصوب شده جشنواره فجر شوند. تهیه کننده فیلم قاتل و وحشی تا ساعات خاتمهی فعالیت هیات انتخاب منتظر نمایش این فیلم خواهد بود و در صورت عمل نکردن دبیرخانه و دبیر جشنواره فجر به قانون و ممانعت از نمایش فیلم به دلایل واهی، حق شکایت از آن ها در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ می دارد. قاتل و وحشی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران فراوری، فیلم نامه اش تصویب، پروانه ساخت گرفته است و با استفاده از ساختار های قانونی کشور امکان نمایش آن به زودی فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اطلاعیه سازندگان قاتل وحشی درباره حضور در جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه سازندگان قاتل وحشی درباره حضور در جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید