ارتباط بیماری افسردگی با شبکه های اجتماعی

به گزارش زمین جهانی، محققان دریافته اند که قرار گرفتن بیشتر در معرض رسانه های اجتماعی بدون توجه به ویژگی های شخصیتی، ممکن است منجر به افسردگی گردد.

ارتباط بیماری افسردگی با شبکه های اجتماعی

در مطالعه اخیر، محققان عنوان نموده اند روان رنجوری بالا با افزایش خطر ابتلاء به افسردگی در عرض شش ماه مرتبط است.

از سوی دیگر، توافق پذیری پایین با خطر افسردگی بیشتر در آن دوره همراه بود.

سازمان دنیای بهداشت تخمین می زند که از هر 20 بزرگسال، یک نفر با افسردگی زندگی می نماید که دلیل اصلی ناتوانی در سراسر دنیا است.

این اختلال خلقی رایج، اما جدی منجر به احساس غم و اندوه مزمن بدون درمان شناخته شده می گردد و می تواند در تفکر، عملکرد روزانه و خواب اختلال ایجاد کند.

در حالی که رسانه های اجتماعی می توانند به افزایش دانش و ارتباطات اجتماعی یاری نمایند، تحقیقات نشان می دهند که استفاده بیش از حد ممکن است بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

محققان شواهدی پیدا نموده اند که نشان می دهند افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است خطر ابتلاء به افسردگی را برای ویژگی های شخصیتی خاص افزایش دهد؛ زیرا این مطالعه نشان داد که افراد دارای وظیفه شناسی پایین با استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی بیشتر محتمل است با انزوای اجتماعی روبه رو شوند.

مطالعه جدیدی که به وسیله محققان دانشگاه آرکانزاس انجام شد، چگونگی تأثیر ویژگی های شخصیتی بر ایجاد افسردگی مرتبط با استفاده از رسانه های اجتماعی را بیشتر آنالیز می نماید.

تحقیقات نشان می دهند که اختلالات خلقی مانند افسردگی در اوایل بزرگسالی آغاز می شوند.

تحقیقات نشان دادند که بزرگسالان جوان با حداقل علائم افسردگی احتمال بیشتری دارد که علائم بدتری را در صورت استفاده از رسانه های اجتماعی گزارش نمایند.

منبع: مدیکال نیوز

زمین جهانی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارتباط بیماری افسردگی با شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط بیماری افسردگی با شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید