آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را ممنوع می کند

به گزارش زمین جهانی به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که شبکه اجتماعی تیک تاک را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را ممنوع می کند

ترامپ در مصاحبه با زمین جهانی گفته است که تصمیم گیری برای این اقدام به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا که پس از پیاده شدن از هواپیمای ریاست جمهوری در جریان بازگشت از سفر فلوریدا در میان زمین جهانی حضور داشت در این ارتباط با اعلام نگرانی از فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک گفت: ما کار با این شبکه را در آمریکا ممنوع می کنیم.

دونالد ترامپ در این ارتباط گفته است که او اختیار این کار را دارد و برای ممنوع کردن استفاده از تیک تاک می تواند از یک فرمان اجرایی یا ابزارهای اقتصادی اضطراری استفاده کند.

اعلام این تصمیم ترامپ در میانه تشدید تنش روبه فزاینده آمریکا با چین صورت می گیرد.

این در حالی است که پیشتر مسئولان تیک تاک اعلام کرده بودند که همه پایگاه های ذخیره سازی اطلاعات کاربران در خارج از چین است و این شبکه هیچ ارتباطی با مقامات دولت چین ندارد.

پیشتر گزارش هایی حاکی از آن منتشر شده بود که مقامات آمریکایی به مالکان تیک تاک برای فروش این شبکه اجتماعی به شرکت آمریکایی فشار وارد کرده بودند.

پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته بود دولت این کشور در حال بررسی ممنوع کردن فعالیت تیک تاک است و سخنگوی کاخ سفید نیز اظهار کرد اقدامات در مورد شرکت تیک تاک اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را ممنوع می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را ممنوع می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید