گلکسی S22 اولترا احتمالا دوربین 200 مگاپیکسلی نخواهد داشت

به گزارش زمین جهانی، سامسونگ قبل از استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در سال 2020، تقریبا به مدت یک دهه برای پرچم داران خود از دوربین های 16 مگاپیکسلی یا با رزولوشن پایین تر استفاده می کرد. این شرکت سال جاری برای گلکسی S21 اولترا از نسل تازه سنسور 108 مگاپیکسلی بهره برد و به نظر می رسد برای گلکسی S22 اولترا هم نمی خواهد رزولوشن دوربین اصلی را افزایش دهد.

گلکسی S22 اولترا احتمالا دوربین 200 مگاپیکسلی نخواهد داشت

در رابطه با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ گزارش های مختلفی منتشر شده و بعضی شایعه ها از راهیابی این سنسور به گلکسی S22 اولترا خبر می دادند. با این حال به گفته یکی از مشهورترین افشاگران حوزه تکنولوژی که با نام کاربری Ice Universe در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد، سامسونگ برای این گوشی از نسل سوم سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده خواهد نمود. این افشاگر مدعی شده که سامسونگ در حال حاضر مشغول بهینه سازی و بهبود عملکرد این سنسور دوربین است.

باید خاطرنشان کنیم اگرچه بعضی کاربران به افزایش رقم مگاپیکسل دوربین علاقه زیادی دارند، اما باید بگوییم که هرچقدر تعداد پیکسل ها افزایش پیدا نمایند، میزان آن ها کوچک تر می گردد و این به معنای حساسیت کمتر در برابر نور و افزایش نویز در تصویر است. این ضعف به خصوص برای فیلم برداری بیشتر نمود پیدا می نماید زیرا در فیلم برداری قابلیت ترکیب پیکسل ها استفاده نمی گردد.

همان طور که احتمالا می دانید، میزان پیکسل ها نقش مهم تری در کیفیت تصاویر ایفا می نمایند و به همین دلیل هرچقدر سنسور عظیم تر باشد، حرف بیشتری برای گفتن دارد. در همین زمینه می توانیم به سنسور غول پیکر 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 سامسونگ اشاره کنیم که شیائومی برای می 11 اولترا از این سنسور قدرتمند استفاده نموده و دوربین این گوشی هم در حال حاضر رتبه اول سایت معتبر DxOMark را در اختیار دارد.

در رابطه با گلکسی S22 اولترا می توانیم به شایعه ها مبنی بر بهره گیری از دوربین پریسکوپی با قابلیت زوم متغیر هم اشاره کنیم. بعلاوه بعضی شایعه ها به بهره گیری این گوشی از دوربین زیر نمایشگر اشاره نموده بودند ولی به نظر می رسد کیفیت این تکنولوژی هنوز نتوانسته نظر سامسونگ را جلب کند و به همین دلیل نباید انتظار بهره گیری سری گلکسی S22 از این مشخصه را داشته باشیم.

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S22 اولترا احتمالا دوربین 200 مگاپیکسلی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا احتمالا دوربین 200 مگاپیکسلی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید