نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی و تجربه حس آرامش

به گزارش زمین جهانی، وقتی پیشخدمت می پرسد که می تواند منو را بگیرد و من پاسخ می دهم:بله. می توانید. خجالت زده می شوم. البته می توانید صندلی اضافه را به میز دیگری بدهید زیرا من منتظر فرد دیگری نیستم. اعتراف می کنم زمانی که در حال شام خوردن بودم حس می کردم در حال اجرا بزرگترین جنایت تاریخ انسان هستم. با وجود اینکه نخستین باری نبود که تنها غذا می خوردم اما این بار فرق داشت. به دلایلی برای من و همانطور که بعداً متوجه شدم برای بسیاری از مردم، داشتن یک وعده صبحانه در راه کار یا دانشگاه یا تنها خوردن ناهار در زمان استراحت مسئله ای پیش نمی آورد اما تنهایی رفتن به یک رستوران خوب اشتباه و عذاب آور است بنابراین با توجه به جاه طلبی من برای رسیدن به این سطح از اشتباه و عذاب کشیدن و با آرزوی رسیدن به یک وعده غذای پخته شده به وسیله سرآشپز برای تنها شام خوردن به رستوران رفتم. من تمام نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی را خواندم صرفا برای این که به آن ها بی توجهی کنم. آن دانستنی های درباره غذا خوردن در تنهایی می گفتند که هیچ تلفن، کتاب یا هر چیزی که حواس را پرت کند همراه نداشته باشید و بعلاوه میزتان را به جای گوشه یا نزدیک پنجره، در وسط رستوران انتخاب کنید که ظاهراً کمتر باعث ناراحتی و عذاب شما می گردد. باید با این اتفاق رو به رو شوم. منظورم این است که قرار است چه قدر بد باشد؟ این مقاله شما را با فواید غذا خوردن در تنهایی هرچه بیشتر آشنا می سازد.

نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی و تجربه حس آرامش

به هیچ وجه بد نیست

پس از آن که احساس ناراحتی اولیه ناپدید شد واقعا از عصری دلپذیر لذت بردم. تنهایی میزبانی کردن از خودتان با یک وعده خوب در مکانی زیبا به مقدار همراهی با دیگر دوستان برای سلامتی شما مفید است. علاوه بر آن اجازه می دهد اتمسفر اطرافتان را ببینید و آن را تجسم کنید که باعث می گردد احساس کنید در فیلم هستید و چه کسی دوست ندارد چنین حسی داشته باشد؟ این مورد از دانستنی های درباره غذا خوردن در تنهایی می باشد.

مردم به مقدار ای که فکر می کنید اهمیت نمی دهند

علت این که بسیاری از مردم هیچگاه به تنها غذا خوردن در رستوران فکر نمی نمایند، ترس از قضاوت مردم است و باور به این که دیگران در رستوران بخش زیادی از توجهشان به آن ها خواهد بود و آن ها به علت تنهایی مزاحم بقیه می شوند. فکر کردن به چنین چیزی در بین نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی شما را اصطلاحا در معرض اثر نورافکن قرار می دهد. اثر نورافکن باور به این است که مردم به بعضی چیزها درباره شما توجه می نمایند در حالی که واقعا این طور نیست. در واقع این اثر مرتبط است با خود محوری و این باور که ما مرکز دنیا خود هستیم بنابراین خود محور نباشید و در تنهایی غذا بخورید!

شما را تبدیل به انسانی گوشه گیر نمی نماید

تا به امروز به طور جدی به این مسئله فکر کردید شخصی را در رستوران تنها دیده که هیچ دوستی ندارد و احتمالا با 30 گربه تنها زندگی می نماید؟ ما اغلب مایلیم تا به دیگران آسان بگیریم ولی شرایط را برای خودمان سخت کنیم بنابراین حتی اگر فردی متوجه شما شد، شما را به عنوان انسانی منزوی و غمگین در نظر نمی گیرد و شما نیز نباید خودتان را چنین فردی در نظر بگیرید.

بخش بزرگی از مسافرت انفرادی است

مسافرت انفرادی شامل انجام بسیاری از کارها به تنهایی است که غذا خوردن نیز اغلب یکی از آن هاست. اگر می خواهید آماده سفری انفرادی شوید، انجام آن در محیطی آشنا بهتر از محیطی غریبه است. در واقع این کار ممکن است یاری کند شما از تنها انجام دادن دیگر فعالیت ها لذت ببرید و در نهایت برای نخستین بار به شما جرئت سفر انفرادی را بدهد که این از فواید غذا خوردن در تنهایی می باشد.

واقعاً باعث می گردد احساس اعتماد به نفس و استقلال کنید

اعتماد به نفس این است که بتوانید با خودتان راحت باشید، از همراهی با خودتان لذت ببرید و به این که سایر مردم ممکن است چه فکری بنمایند اهمیت ندهید. اساساً به این معناست که آن را وانمود کنید تا باورتان گردد. حتی اگر نخستین باری است که تصمیم می گیرید تنهایی بیرون بروید و احساس ناراحتی می کنید ارزش حس دلپذیر اعتماد به نفس و غلبه بر ترس که پس از آن به دست می آورید را دارد. در برترین حالت چنین حرکت کوچکی می تواند به افزایش خود باوری شما یاری کند. من از جستجویی کوچک در میان دوستانم شگفت زده نشدم. جستجویی که نشان داد آن هایی که بیشترین اعتماد به نفس را دارند تنها غذا خوردن را به هیچ وجه ترسناک نمی دانند و بدون هیچ مسئله ای آن را انجام می دهند.

فرصت دارید تا به مسائل مختلف فکر کنید

فکر های ما هیچگاه کار کردن را متوقف نمی نمایند. از آن جایی که در موقعیتی قرار دارید که مجبور به حرف زدن نیستید ممکن است اجازه دهید فکرتان هر مقدار می خواهد فعالیت کند. وقتی می دانم مدت زمانی را تنها خواهم بود کاری که دوست دارم انجام دهم، خواندن یک مقاله پیش از خارج شدن از آن شرایط است و سپس زمانی که تنهایی فرا می رسد، فکر کردن درباره آن چه خوانده ام می باشد. بعلاوه ممکن است بعضی موضوعات مجذوب کننده در لحظه به فکرتان برسد خواه از چیزی باشد که شنیده یا دیده باشید یا چیزی که ماه ها پیش درباره آن فکر نموده اید. ممکن است هنگام فکر کردن ایده های بزرگ و خلاقانه به فکرتان برسد. اگر چنین ایده ای هنگام تنها غذا خوردن به فکرتان رسید باید آن را با اضافه کردن یک لیوان نوشیدنی به صورت حسابی جشن بگیرید.

منبع: همگردی

به "نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی و تجربه حس آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره غذا خوردن در تنهایی و تجربه حس آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید