سگ های وحشی را کجا ببینیم؟

به گزارش زمین جهانی، سگ وحشی آفریقایی (Lycaon pictus) با جمعیتی حدود 6000 قلاده در سراسر جهان یکی از در معرض خطرترین پستانداران جهان است.

سگ های وحشی را کجا ببینیم؟

به گزارش زمین جهانی، در آفریقا 4 جمعیت سگ وحشی وجود دارد که یکی از آن ها در پارک ملی کروگر است. تخمین زده می شود که 300 تا 350 سگ در سراسر پارک وجود دارد. این در حالی است که تعداد آن ها در سال 2009، از 120 قلاده بود که به لطف تلاش های حفاظتی افزایش یافته است.

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی بیش از پنج میلیون هکتار وسعت دارد و دیدن سگ های وحشی در این پارک نه تنها نادر بلکه لذت بخش است.

سگ وحشی یک حیوان کاریزماتیک و هیجان انگیز است و در صدر فهرست برای هر کسی است که از پارک ملی کروگر بازدید می کند.

میانگین دمای روزانه پارک ملی کروگر در زمستان 17.8 درجه و دمای تابستان به طور میانه 26.4 درجه است. اگرچه بیشتر سگ های وحشی هنگام صبح نیز مشاهده می شوند، اما اوج فعالیت آن ها از ساعت 15:00 تا 17:00 در طول بهار، پاییز و زمستان وجود دارد.

با این حال، در تابستان به نظر نمی رسد که اوج فعالیت بعد از ظهر وجود داشته باشد، احتمالاً به دلیل دمای بالای بعد از ظهر سگ ها بیشتر وقت خود را در سایه می خوابند.

سگ های وحشی هر روز با 80 درصد رژیم غذایی خود از ایمپالا شکار می کنند. با این حال، آن ها شکارچیان فرصت طلب هستند و طعمه های بزرگتری از جمله گورخر، بوفالو، کودو، کل آب دوست و کل یالدار را شکار می کنند.

پارک ملی کروگر را می توان به سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم کرد. مشاهده سگ های وحشی در شمال پارک سخت تر است، با این حال، از ژوئن 2021 تا به امروز 71 مورد مشاهده شده است.

بخش مرکزی پارک بین رودخانه اولیفانت و رودخانه سابی واقع شده است. در این قسمت سگ های وحشی 173 بار مشاهده شده اند.

اما قسمت جنوبی پارک از رودخانه سابی تا رودخانه کروکودیل امتداد دارد. در این ناحیه تراکم بالایی از حیات وحش از جمله سگ های وحشی دارد. از ژوئن 2021 تا مه 2022 بیش از هزار و پنجاه بار مشاهده سگ های وحشی گزارش شده است.

این گونه هنوز به دلیل درگیری انسان و حیوان به شکل تله و از دست دادن زیستگاه در معرض تهدید است.

منبع: فرارو

به "سگ های وحشی را کجا ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های وحشی را کجا ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید