روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی ، تکرار طلای سوریان پس از 7 سال

به گزارش زمین جهانی، اتحادیه دنیای کشتی پس از عملکرد درخشان محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در کسب 2 مدال طلای اوزان 97 و 130 کیلوگرم دنیا، از عملکرد تیم ایران در رقابت های دنیای نروژ تمجید کرد.

روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی ، تکرار طلای سوریان پس از 7 سال

به گزارش زمین جهانی، اتحادیه دنیای کشتی با اشاره به اینکه حمید سوریان آخرین بار در مسابقات دنیای 2014 ازبکستان برای کشتی فرنگی ایران به مدال طلای دنیا رسید، کسب دو مدال طلای دنیا به وسیله ساروی و یوسفی را روز خوب برای کشتی ایران توصیف کرد.

اتحادیه دنیای کشتی در ادامه نوشت: علی اکبر یوسفی برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران پیروز به کسب مدال طلای دنیا در سنگین وزن شد.

یوسفی پس از کسب این افتخار گفت: باور نمی کنم که من اولین نفر هستم که توانستم به این افتخار برسم. آن را به مردم ایران و مادرم که راضی ترین فرد دنیا است تقدیم می کنم.

پیروزی 5 بر یک یوسفی مقابل حریف روس در فینال قهرمانی دنیا حدود یک ماه پیش در تورنمنت صربستان هم رخ داد؛ جایی که یوسفی در مرحله نیمه نهایی مقابل این کشتی گیر روس با نتیجه 10 بر 2 به رجحان رسید و در نهایت قهرمان شد.

یوسفی در سال 2019 پیروز به کسب مدال های طلای دنیا و آسیا در رده جوانان و قهرمانی زیر 23 سال دنیا شد و سال جاری هم برای نخستین بار به اسم قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان رسید.

کمی قبل از طلای دیشب یوسفی در سنگین وزن، ساروی در فینال وزن 97 کیلوگرم با شکست کشتی گیر مجارستان پس از حمید سوریان که در سال 2014 به طلای دنیا رسید، پیروز شد اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را بدست بیاورد.

ساروی با تقدیم مدال طلای خود به مردم ایران گفت: من در المپیک توکیو انتظار مدال طلا را داشتم اما پیروز به کسب آن نشدم و در این رقابت ها به مدال طلا رسیدم.

ساروی در رقابت های جوانان دنیا در سال 2018 هم در مرحله یک چهارم نهایی پیروز به شکست 6 بر یک کشتی گیر مجارستانی شده بود و این بار هم در فینال بزرگسالان دنیا او را از پیش رو برداشت.

ساروی با قدردانی از حمایت مردم ایران گفت: با تداوم این حمایت ها می توانم این بار در المپیک به مدال طلا برسم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی ، تکرار طلای سوریان پس از 7 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز خوب کشتی ایران از نگاه اتحادیه جهانی ، تکرار طلای سوریان پس از 7 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید