دفاع سراجی از رای کمیته انضباطی، فیفا هم این رای را تایید می نماید

به گزارش زمین جهانی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از آنالیز های لازم نتیجه ملاقات پیکان و سایپا در رقابت های لیگ برتر که 2 بر یک به سود پیکان شده بود اما این تیم از شش تعویض استفاده نموده بود را 3 بر صفر به سود نارنجی پوشان بیان کرد.

دفاع سراجی از رای کمیته انضباطی، فیفا هم این رای را تایید می نماید

به دنبال صدور این رای نقدها زیادی از آن صورت گرفت و مهرداد سراجی مدیرعامل سایپا و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال متهم به دخالت و تاثیرگذاری در رای صادره از سوی کمیته انضباطی شد. به همین خاطر سراجی بعدازظهر امروز سه شنبه در نشست خبری به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

مهرداد سراجی در ابتدای این نشست گفت: به استناد بند ب ماده پنج شکایت کردیم و خواستیم به تصمیماتی که در فیفا و AFC اعلام شده است رجوع گردد. در این بند آمده است که تمام مقررات مربوط به بازی به اسناد بالادستی ارجاع گردد.

وی تاکید نمود: بعضی کارشناسان درباره این رأی اظهار نظر کردند. اعلام نموده اند ما این قانون را نداریم. در صورتیکه بند ب از ماده 5 این اجازه را برای رجوع به قوانین بین المللی می دهد. ماده سه مقررات فیفا اعلام می نماید تعداد تعویض ها چه تعداد است. سپس ماده 46 مصوبه سال 2019 که در فیفاست را مد نظر قرار می دهیم. ما در بند 4 از ماده 4 استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی گردد. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می نماید.

سراجی ادامه داد: ماده سه مقررات فیفا اعلام می نماید تعداد تعویض ها چه تعداد است. سپس ماده 46 مصوبه سال 2019 که در فیفاست را مد نظر قرار می دهیم. ما در بند 4 از ماده 4ه استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی گردد. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می نماید. در واقع صلاحیت کسانیکه تمامی صلاحیت ها را دارا نباشد.

ما به بند 4 از ماده 4 استناد کردیم در اینجا از بازیکن غیرمجاز یاد نمی گردد. بلکه بازیکنی که فاقد صلاحیت است اهمیت پیدا می نماید. ور واقع صلاحیت کسانیکه تمامی صلاحیت ها را دارا نباشد. در ماده22 از مقررات فیفا درباره محرومیت ها صحبت نموده است. در یکی از بندها راجع به بازیکن فاقد صلاحیت صحبت شده است. در این شرایط در بند دو به صراحت بیان شده است که نتیجه آن دیداری که بازیکن فاقد صلاحیت بازی کند باید سخ بر صفر در فوتبال اعلام گردد.

مدیرعامل باشگاه سایپا در خصوص رجوع به بندهای فاقد صلاحیت توضیح داد: بازیکن فاقد صلاحیت طبق فیفا به بازیکنی گفته می گردد عدم احراز بازیکنان معین شده از سوی فدراسیون ها است. در واقع ما بازیکن فاقد صلاحیت را اینگونه تفسیر می کردیم. ما با بازیکن: illegal استناد نکردیم. با غیرمجازها کاری نداشتیم بلکه بازیکنی که صلاحیت نداشته است توجه دارد.

وی درباره شکایت پیکان به دادگاه های بین المللی تاکید نمود: به هر حال این جهت قانونی است و هر باشگاهی حق دارد این فرایند را برای اعتراض طی کند اما ما یقین داریم که رای صادره صحیح است. قطعا فیفا هم تایید می نماید.

سراجی درباره نارضایتی تیم ها از این رای گفت: از قوانین باید تمکین کنیم و صحبت های احساسی در تریبون ها نکنیم. باید مانع از هرگونه تشویش شویم.

مدیرعامل باشگاه سایپا در خصوص اظهار نظر مدیرعامل ذوب آهن که گفته بود این سه امتیاز چطور از گلوی سایپا پایین می رود، گفت: من به آقای فریدونی ذوب آهن احترام می گذارم و نمی دانم چرا این حرف را زده است اما من احترام می گذارم.

او در ادامه سوالات زمین جهانی درباره شائبه دخالت او به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این پفراینده توضیح داد: انتخاب فدراسیون فوتبال کاملا دموکراتیک برگزار گردید. من در صندلی هیات رئیسه راجع به این موضوع صحبت می کنم تا تکلیف تعارض منافع که از سوی فیفا اعلام شده تعیین گردد.

سراجی راجع به اینکه آیا نتایج کادرفنی و شخص فراز کمالوند مورد تایید است تاکید نمود: عکس العمل آقایان بیاتی نیا و کمالوند به خاطر هیجانات بازی طبیعی بود. ما قطعا خواهیم خواست تا این محرومیت ها برای کمالوند و بیاتی نیا کاهش یابد. ضمن اینکه از نتایج راضی هستیم و قطعا با آقای کمالوند کارمان را ادامه می دهیم.

وی بار دیگر با اشاره به تصمیمات سایر کشورها با حکم مشابه کمیته انضباطی درباره برد سه بر صفر سایپا مقابل پیکان گفت: در سری آ و بین تیم های آ.س رم و اسپتزیا همین رخ داد که بازی با نتیجه سه بر صفر به ضرر تیمی شد که تخلف نموده بود. قوانین فیفا شبیه به قوانین مدنی است. شما به هر دلیلی از چراغ قرمز عبور کنید شامل جریمه می شوید. این قانون هم طبیعی است .

وی درباره بعضی صحبت ها که تبدیل به تواین و تهمت درباره سراجی و فعالیت های سایپا شده آیت گفت: بزرگترین قربانی اشتباهات داوری هستیم. پنالتی های واضح ما گرفته نشد. در بازی با ماشین سازی هم همین رخ داد. داور بسیاری از دیدارهای سایپا به ضرر ما سوت زدند. از بزرگترین زیاندیده داوری هستیم. ابزار یاری به داوری نظیر VAR و سیستم رادیویی ندارند. مطمئن هستیم اشتباهات آنها برنامه ریزی شده نیست.

مدیرعامل سایپا درباره شکایت استقلال از پیکان به دلیل تخلف حریف خود در تعداد تعویض هایش گفت: من برای آنها احترام قائلم. اگر آنها هم مستندات داشتند باید در موعد قانونی مد نظر قرار می دادند و وکلای آنها وارد ماجرا می شدند.

سراجی از پاسخ به سوال درباره شرایط تیم ملی ایران و اوضاع فدراسیون امتناع کرد و گفت: در این صندلی نشسته ام و اجازه دهید در زمانی دیگر راجع به آن بیان مطلب کنم. فقط می توانم بگویم از خدمات آقای عزیزی خادم باید تشکر کرد. او با تمام کوشش پیگیر موضوعات تیم ملی ایران هستند. شما رسانه ها حتی اگر انتقاد کنید روی دلسوزی است و آن را آنالیز می کنیم. همه باید منصفانه یاری کنیم تا تیم ملی به اهدافی که می خواهد برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دفاع سراجی از رای کمیته انضباطی، فیفا هم این رای را تایید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع سراجی از رای کمیته انضباطی، فیفا هم این رای را تایید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید