خانه فیلمنامه شروع به کار کرد

به گزارش زمین جهانی ، با گذشت سه سال از شروع به کار سامانه فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی، بیش از 660 طرح و فیلمنامه برای تقاضای حمایت، در سامانه ثبت شده و به وسیله معاونت فرهنگی مورد آنالیز قرار گرفته است.

خانه فیلمنامه شروع به کار کرد

اکنون در دوره تازه فعالیت بنیاد، براساس بازخورد های دریافتی و نیازسنجی از کاربران و بعلاوه با هدف بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی تازهتر، طرح توسعه و ارتقای تکنولوژی این سامانه در دستور کار واحد فناوری اطلاعات فارابی نهاده شد. توسعه سامانه ابعاد مختلفی همانند زیرساخت نرم افزاری، کارایی، امنیت و رابط کاربری را هدف گذاری است.

از سوی دیگر، با توجه به ابلاغ سیاست ها و مأموریت های دوره تازه بنیاد سینمایی فارابی، یکی از برنامه های راهبردی بنیاد در سال 1401 راه اندازی خانه فیلمنامه مرکزی مستقل برای راهبری و ساماندهی امور ثبت، پیگیری آرشیو و کلینیک فیلمنامه ها است. با توجه به توسعه قلمرو و ارتقای فعالیت های بنیاد در حوزه فیلمنامه و تقویت متن، با تأسیس واحدی مستقل به عنوان خانه فیلمنامه، فرآیند های مربوط به این حوزه در 3 سطح کلی پیش بینی شده است، که نهایتاً در بستر نسخه تازه سامانه خانه فیلمنامه بنیاد در دسترس نهاده شده و شامل بخش های زیر است.

دبیرخانه پذیرش فیلمنامه

کلینیک فیلمنامه

بانک فیلمنامه

از جمله قابلیت ها و امکانات کاربردی این سامانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1.مشاهده نمایه کلی از شرایط ثبت و آنالیز طرح / فیلمنامه برای متقاضی

2. دریافت کدپیگیری هر طرح / فیلمنامه برای متقاضی جهت مراجعات حضوری

3. دریافت پیامک از کلیه فرآیند ها و شرایط های مختلف آنالیز طرح / فیلمنامه برای متقاضی

4. مشاهده اطلاعات تفضیلی به تفکیک هر طرح / فیلمنامۀ ثبت شده به وسیله متقاضی

5. مشاهده نسخه چاپی از اطلاعات تفضیلی هر طرح / فیلمنامه

6. آنالیز و ارجاع طرح / فیلمنامه به کلینیک فیلمنامه برای تقویت متن.

کلیه درخواست های ثبت شده در سامانه تا خاتمه فروردین 1402 مورد آنالیز قرار می گیرند و فعال خواهد بود، اما با خاتمه یافتن این زمان، تنها درخواست هایی مورد آنالیز و حمایت قرار خواهند گرفت که به وسیله نسخه تازه سامانه به نشانی اینترنتی script.fcf.ir ثبت و بارگذاری شده باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خانه فیلمنامه شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه فیلمنامه شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید