فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی کننده نانو برای تامین احتیاج بازار داخل

به گزارش زمین جهانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت فردای سروش ایرانیان، همزمان با شیوع کرونا در کشور، از فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی کننده نانو برای تامین احتیاج داخل کشور اطلاع داد.

فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی کننده نانو برای تامین احتیاج بازار داخل

به گزارش گروه دانشگاه زمین جهانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت فردای سروش ایرانیان، همزمان با شیوع کرونا در کشور، از فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی نماینده نانو برای تامین احتیاج داخل کشور اطلاع داد.

با شیوع ویروس کرونا و افزایش ناگهانی احتیاج بازار به مواد ضدعفونی نماینده، در مدت کوتاهی تقاضا برای این محصول در کشور افزایش یافت و با توجه به محدودیت های فراوری و همچنین کمیاب شدن الکل در بازار، ضدعفونی نماینده های نانو توانستند به ایجاد تعادل در بازار یاری نمایند.

وحید اروج پور، مدیر تحقیق و توسعه شرکت فردای سروش ایرانیان درباره این شرکت می گوید: سابقه فعالیت در حوزه مواد پاک نماینده به سال 1394 باز می گردد که ما نوعی ژل پاک نماینده برای مصارف خانگی فراوری می کردیم. با شیوع ویروس کرونا و با توجه به سابقه و تجربه شرکت فردای سروش ایرانیان در بخش پاک نماینده ها تصمیم گرفتیم که از مواد نانو برای فراوری ضدعفونی نماینده استفاده کنیم. از این رو با انجام یک پروژه تحقیق و توسعه فرمولاسیون ضدعفونی نماینده برپایه نانوذرات نقره ارائه شد و در ادامه با خرید نانوذرات نقره از یکی از شرکت های معتبر فراورینماینده داخلی، فرآیند فراوری با ظرفیت 20 تن ماده ضدعفونی نماینده آغاز شد.

مهندس اروج پور از فرآیند دریافت مجوز در کشور انتقاد کرد و اضافه نمود: با علم به این که بازار به شدت به مواد ضدعفونی نماینده احتیاج دارد، انتظار می رود که فرآیند دریافت مجوز از سازمان ها تسریع گردد، اما در عمل ما با جهت طولانی برای اخذ مجوز روبرو بودیم و حتی مجبور به توقف فراوری تا دریافت مجوز نیز شدیم. در حال حاضر گواهی نانومقیاس برای این ضدعفونی نماینده دریافت شده و منتظر نشان سیب سلامت هستیم.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت فردای سروش ایرانیان می گوید: هر چند که در حال حاضر نانوذرات نقره را از فراورینمایندگان داخلی تهیه می کنیم اما برای توسعه کسب و کار به دنبال فراوری نانوذرات نقره نیز هستیم تا در ادامه بتوانیم ماده اولیه مورد احتیاج برای این ضدعفونی نماینده را در داخل شرکت فردای سروش ایرانیان فراوری کنیم.

اروج پور از پتانسیل های صادراتی این ضدعفونی نماینده اطلاع داد و گفت: این محصول پیروز به برآورده سازی ملزومات استانداردهای جهانی شده است و قابلیت صادرات نیز دارد که می تواند موجب ورود ارز به کشور نیز گردد. در شرایطی که بسیاری از شرکت های فراورینماینده ضدعفونی نماینده به دلیل محدودیت دسترسی به الکل با مشکل روبرو بودند، ما پیروز به فراوری 15 تا 20 تن ضدعفونی نماینده نانو شدیم.

گفتنی است این شرکت با بهره گیری و استفاده از دانش و مهارت نیروهای متخصص، متعهد و مجرب در راستای توسعه و انتقال فناوری مواد پیشرفته و محصول های مبتنی بر فناوری های شیمیایی مورداحتیاج کشور تاسیس شد. با توجه به اقلیم خشک کشور و کمبود آب به ویژه در زمان آغاز طرح، این ایده مطرح شد که بتوان محصول های براق نماینده بدنه، لاستیک و داشبورد و شوینده داخلی خودرو بدون استفاده از آب توسعه داده گردد. پس از فاز مطالعاتی بر روی محصول ها کشورهایی نظیر آلمان، ایالات متحده و ایتالیا نمونه های تحقیقاتی فراوری شد. در حال حاضر، 5 محصول فراوری انبوه و نوزده محصول دیگر وارد فاز نمونه سازی شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی کننده نانو برای تامین احتیاج بازار داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری روزانه 20 تُن ضدعفونی کننده نانو برای تامین احتیاج بازار داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید