تلاش قانون گذاران 29 ایالت آمریکا برای تصویب قانون سرکوب مخالفان

به گزارش زمین جهانی، قانون گذاران در 29 ایالت آمریکا به دنبال تصویب قوانینی هستند که حق برگزاری تجمعات اعتراضی و تظاهرات را از شهروندان سلب می کند.

تلاش قانون گذاران 29 ایالت آمریکا برای تصویب قانون سرکوب مخالفان

به گزارش گروه بین الملل زمین جهانی، قانون گذاران جمهوری خواه در 29 کنگره ایالتی آمریکا قصد دارند قوانینی را تصویب کنند که شرایط برگزاری اعتراضات مردمی را بیش از پیش سخت می کند.

به نوشته روزنامه گاردین، در اولین گام، جمهوری خواهان مجلس کنندگان در کنگره ایالتی فلوریدا لایحه مقابله با خشونت، بی نظمی، آشوب گری و محافظت از مأموران مجری قانون را ماه گذشته میلادی به تصویب رساندند.

این لایحه که با نقدها بسیاری همراه شده است، احکامی را برای افرادی که در تجمعات خشونت آمیز شرکت کنند در نظر گرفته است و از سوی دیگر، آسیب زدن به بنا های یادبود و مجسمه های نصب شده در شهر ها را جرم تلقی می کند.

این لایحه به احتمال زیاد در مجلس سنای کنگره ایالت فلوریدا نیز به تصویب برسد. ماه ژانویه نیز فرماندار ایالت اوهایو قانونی را امضا کرد که مجازات در نظر گرفته شده برای تجمعات اعتراضی در مجاورت زیرساخت های مهم را افزایش می دهد.

همچنین ماه گذشته میلادی، قانونی مشابه با لایحه مطرح شده در کنگره فلوریدا، در کنگره ایالتی کنتاکی به تصویب رسید.

از سوی دیگر، در ایالت اوکلاهما نیز تلاش برای معرفی لایحه ای به منظور برقرار شدن مجازات برای شرکت در تجمعات غیرقانونی و مسدود کردن خیابان ها، آغاز شده است.

به طور کلی 71 قانون مختلف در 29 ایالت و در سطح فدرال منتظر تصویب شدن هستند که موجب محدود شدن حق اعتراض مردم آمریکا خواهد شد.

ویرا ایدِلمن وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این باره گفت: امسال این رویه در حد یک سونامی در حال پیشروی است. دیگر نمی توان نام آن را موج گذاشت، زیرا از نظر تعداد و گسترده ای که دارند، با [لوایح]قبلی متفاوت هستند.

از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس توسط یک مأمور پلیس، 95 لایحه با هدف ممانعت از تشکیل تجمعات و انجام تظاهرات در سرتاسر آمریکا معرفی شده اند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا در قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهر های آمریکا و حتی کشور های دیگر سرایت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلاش قانون گذاران 29 ایالت آمریکا برای تصویب قانون سرکوب مخالفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش قانون گذاران 29 ایالت آمریکا برای تصویب قانون سرکوب مخالفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید