امکان سفارش تک جلدی و ثبت نام جاماندگان کتب درسی فراهم شد

به گزارش زمین جهانی، تهران (پانا) - معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی عدم دریافت کتب درسی از سوی بعضی از دانش آموزان توضیحاتی داد.

امکان سفارش تک جلدی و ثبت نام جاماندگان کتب درسی فراهم شد

محمد علوی تبار در این باره گفت: دلیل بروز این مشکل، عدم ثبت اطلاعات ثبت نام دانش آموزان در سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) بود. زیرا ابتدا باید احراز هویت دانش آموزان به وسیله سیدا انجام، اطلاعات آنها ثبت و سپس اطلاعات به وسیله سیدا به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال گردد.

وی اضافه کرد: از آنجا که سامانه سیدا سال جاری و به تازگی راه اندازی شده، آگاهی مدیران مدارس و استان ها در سطح مدارس، منطقه ها و استان ها کافی نبود و اطلاع رسانی کمی دیر انجام شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ما عملیات توزیع کتاب های درسی را بر اساس آخرین اطلاعات ثبتی در شهریور انجام دادیم گفت: از اول مهر تا 22 آبان نیز 700 هزار دانش آموز تازه در مدارس ثبت نام شدند که متعاقب آن در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هم ثبت نام کردند و کتاب به دستشان رسید.

علوی تبار ادامه داد: تا به امروز بیش از 15 میلیون و 21 هزار دانش آموز کتاب های درسی خود را دریافت نموده اند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش اخیرا بیان کرد که 970 هزار دانش آموز تارک تحصیل داریم که 210 هزار نفرشان در دوره ابتدایی و 760 هزار نفر در دوره متوسطه هستند که طبیعتا ما به اطلاعات آنها و چرایی ترک تحصیل شان دسترسی نداریم. با توجه به این آمار ، این تعداد دانش آموز عملیات ثبت سفارش را انجام ندادند. با این حال سازمان پژوهش به تعداد دانش آموزان و حتی کمی بیشتر از آن، کتاب درسی چاپ نموده و در منطقه ها موجود است که به محض ثبت سفارش، کتاب درسی در اختیارشان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است با گذشت نزدیک به دو ماه از شروع سال تحصیلی، دانش آموزانی اعلام نموده بودند که هنوز کتاب درسی به دستشان نرسیده؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش درباره چرایی این موضوع توضیحاتی ارائه داده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امکان سفارش تک جلدی و ثبت نام جاماندگان کتب درسی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان سفارش تک جلدی و ثبت نام جاماندگان کتب درسی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید