احتمال انصراف پسر دلفینی از فجر 39

به گزارش زمین جهانی، تهیه کننده انیمیشن سینمایی پسر دلفینی با اشاره به اینکه اگر همچنان به انیمیشن توجه نگردد، از حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر انصراف می دهند، تاکید نمود انیمیشن جدی گرفته نمی گردد.

احتمال انصراف پسر دلفینی از فجر 39

به گزارش گروه فرهنگی زمین جهانی، محمدامین همدانی تهیه کننده انیمیشن پسر دلفینی که به عنوان تنها انیمیشن سینمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: اینکه برای انیمیشن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغی در نظر گرفته نمی گردد، تنها یکی از گلایه های ما است. معتقدم برای دیده شدن این انیمیشن در جشنواره باید اتفاقی رخ دهد که در شأن این پروژه باشد چرا که فراوری آن چند سال طول کشیده است و به نمایندگی از جامعه انیمیشن نباید اجازه داد تجربه کم لطفی جشنواره در دوره های گذشته تکرار گردد.

این تهیه کننده انیمیشن شرح داد: خوشبختانه بازخورد های عالی داخلی و خارجی از نمایش های خصوصی این انیمیشن داشته ایم که نشان از به ثمر نشستن کوشش های یک تیم عظیم است، و به نظر می رسد اگر جشنواره فیلم فجر به دلیل جو سلبریتی هایی که طبعاً دچارش می گردد، طبق معمول بخواهد انیمیشن را زیر دست و پا قرار دهد، ممکن است که تصمیم دیگری برای پسر دلفینی گرفته گردد.

وی تاکید نمود: متأسفانه مطابق سنوات گذشته این احتمال وجود دارد که پسر دلفینی در رشته های همسان با دیگر آثار داوری نگردد، رشته هایی مثل فیلمنامه، تدوین، موسیقی، صداگذاری و … مساله دیگر این است که براساس قانون جشنواره فیلم فجر، زمانی که یک انیمیشن در جشنواره حضور دارد، در بخش مسابقه شرکت نمی کند و در خارج از مسابقه به آن پرداخته می گردد که این کار برای انیمیشنی که حاصل زحمت چندین ساله استودیو اسکای فریم و حمایت سرمایه گذاران بوده کابوس است و اگر این پاسخ روشن نگردد انصراف می دهیم.

همدانی بیان نمود: معمولاً پیش از جشنواره فیلم فجر وعده های خوبی به آثار انیمیشن داده می گردد، اما در طول برگزاری جشنواره می بینیم که حتی نام آن در جدول پخش برنامه ها به درستی درج نمی گردد و یا حتی سالن خوب و نشست خبری مناسبی برای آن در نظر گرفته نمی گردد، این در حالی است که مهمترین هدف برای ما این است که پسردلفینی توسط مردم دیده گردد.

وی ادامه داد: امیدوارم شرایطی فراهم گردد که انیمیشن در همه بخش های همسان با فیلم های دیگر وارد داوری گردد و اکران های آن همانند دیگر فیلم ها باشد. معمولاً معتقدند که انیمیشن برای بچه ها است و جشنواره فیلم فجر هم بچه بازی نیست و به همین دلیل انیمیشن را در اولویت های آخر قرار می دهند.

همدانی در انتها گفت: مساله دیگر این است که وقتی یک فیلم در جشنواره فیلم فجر توسط هیأت داوران دیده گردد، نمی تواند سال آینده در جشنواره شرکت کند، به همین دلیل اگر قرار باشد تصمیمی گرفته گردد باید قبل از دیده شدن فیلم توسط هیأت داوران باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال انصراف پسر دلفینی از فجر 39" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انصراف پسر دلفینی از فجر 39"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید