آنچه از فیلم Raymond &ampampamp Ray باید بدانید

به گزارش زمین جهانی، در سال های اخیر، سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس توانسته به شکلی پیروز آثاری اوریجینال را عرضه کند. در سال گذشته میلادی، این سرویس توانست برای فیلم درام کودا (CODA) جایزه اسکار بهترین فیلم سال را بدست بیاورد. پس از این پیروزیت نیز آن ها به سراغ ساخت فیلم های اوریجینال بیشتری رفتند که یکی از جدیدترین آن ها، فیلم ریموند و ری (Raymond & Ray) است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

آنچه از فیلم Raymond &ampampamp Ray باید بدانید

عوامل سازنده فیلم Raymond & Ray

فیلمساز کلمبیایی رودریگو گارسیا (Rodrigo Garcia) نویسندگی و کارگردانی فیلم ریموند و ری را در دست دارد، کسی که قبلا نویسندگی و کارگردانی سریال درام آبی (Blue) را برعهده داشته بود. از جمله دیگر آثار او نیز می توان به سریال درام تحت درمان (In Treatment) شبکه اچ بی او و فیلم آخرین روزها در بیابان (Last Days in the Desert) محصول سال 2015 میلادی اشاره کرد. جف بیل (Jeff Beal) موسیقی متن این اثر را ساخته و فیلمبرداری آن برعهده ایگو جادو لیلو (Igor Jadue-Lillo) بوده است.

داستان فیلم Raymond & Ray

فیلم ریموند و ری داستانی از اندوه، رازهای خانوادگی و پیامدهای فرزندپروری ناکارآمد را به تصویر می کشد. این اثر روایتی از دو برادر ناتنی است که برای مدت های طولانی با یکدیگر ارتباطی نداشته اند و حالا برای خاکسپاری پدرشان با یکدیگر ملاقات می کنند. مرگ پدرشان، زخم های قدیمی را باز کرده و این در حالی است که او هیچ میراثی برای آن ها به جای نگذاشته و در عین حال، از آن ها درخواستی دارد که باید آن را تکمیل کنند.

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم ریموند و ری بدین شرح است:

این فیلم داستان دو برادر ناتنی به نام های ریموند و ری را دنبال می کند که در سایه پدر بسیار بد خود زندگی کرده اند. با این حال، آن ها همچنان حسی از شوخ طبعی دارند و خاکسپاری پدرشان نیز فرصتی است تا بتوانند خود را کاملا تغییر بدهند. عصبانیت، درد، حماقت و عشق از جمله مواردی است که در این اثر به چشم می خورند.

بازیگران فیلم Raymond & Ray

ایوان مک گرگور (Ewan McGregor) و ایثن هاک (Ewan McGregor) نقش های اصلی فیلم ریموند و ری را به تصویر می کشند. در این اثر، مک گرگور نقش ریموند را بازی می کند، کسی که هنوز با شرایط جدا شدن از همسرش کنار نیامده است. این بازیگر تا به امروز سه جایزه گلدن گلوب، امی و بفتا را بدست آورده و بیشتر برای ایفای نقش اوبی وان کنوبی در فیلم های جنگ ستارگان (Star Wars) شناخته می شود. او این نقش را در سریالی به همین نام بازآفرینی کرده بود، سریالی که در سال جاری در سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده بود.

در فیلم ریموند و ری ایثن هاک نقش ری را بازی می کند؛ ری قبلا نوازنده بوده و حالا نیز در حال ترک اعتیاد خودش است. او برای تامین مخارج خودش نیز کار نجاری عجیب و غریبی دارد. ایثن هاک بازیگری سرشناس و برجسته است که در فیلم های مختلفی نقش آفرینی کرده است. از جمله آثار او نیز می توان به فیلم درام نخستین اصلاح شده (First Reformed)، فیلم نیش واقعی (Reality Bites) و سه گانه پیش از طلوع (Before) اشاره کرد. این بازیگر در سال جاری میلادی در نقش منفی سریال مون نایت (Moon Knight) از استودیو مارول و فیلم ترسناک تلفن سیاه (The Black Phone) نقش آفرینی کرده است.

بازیگر نامزد جایزه اسکار سوفی اوکوندو (Sophie Okonedo) دیگر بازیگر فیلم ری و ریموند محسوب می شود که نقش پرستاری به نام کیرا را بازی خواهد کرد، پرستاری که در روزهای پایانی از پدر ریموند و ری مراقبت کرده است. این بازیگر اولین بازی برجسته خودش را در فیلم هتل رواندا (Hotel Rwanda) رقم زد و در سال 2021 میلادی نیز در سریال چرخ زمان (The Wheel of Time) بازی کرده است.

مریبل وردو (Maribel Verdú) نیز در فیلم ریموند و ری نقش لوسیا را بازی می کند که مسئولیت مراقبت از پدر ریموند و ری را برعهده داشته است. از جمله آثار این بازیگر نیز می توان به فیلم فانتزی هزارتوی پن (Pans Labyrinth) ساخته گی یرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، فیلم The Blind Sunflowers و فیلم Blancanieves اشاره کرد.

تاریخ پخش فیلم Raymond & Ray

فیلم ریموند و ری در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شد و در ماه اکتبر نیز در سینماهای سراسر جهان به روی پرده آمد. این فیلم در تاریخ 21 اکتبر سال 2022 میلادی (جمعه 29 مهر 1401) روی سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس عرضه شده است.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "آنچه از فیلم Raymond &ampampamp Ray باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از فیلم Raymond &ampampamp Ray باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید