5 گیاه خانگی که تاثیری شگفت انگیز بر پوست تان می گذارند!

به گزارش زمین جهانی، ممکن است تعجب کنید وقتی بشنوید گیاهان خانگی می توانند پوست صورت (و بدن) شما را بهبود ببخشند! این 5 گیاه خانگی را پرورش دهید و متوجه بهتر شدن پوست تان شوید.

5 گیاه خانگی که تاثیری شگفت انگیز بر پوست تان می گذارند!

دیگر هر چقدر کرم و مرطوب نماینده و سرم پوست خریدید بس است، از خرج های میلیونی برای پوست تان دست بردارید چرا که به تازگی تعیین شده است که گیاهان خانگی می توانند تاثیرات عالی بر پوست داشته باشند. این گیاهان مشکل خشکی پوست را به کلی رفع می نمایند. تحقیقی که به تازگی از طرف انجمن باغبانی سلطنتی انجام شده بر روی تاثیرات گیاهان خانگی بر سلامتی تمرکز دارد و به این نتیجه رسیده که گیاهان خانگی خاصی می توانند تاثیرات سیستم های گرمایشی و تغییرات آب و هوایی که باعث خشک شدن پوست می شوند را خنثی نمایند.

گیاهان خانگی مثل پاپیتال و اسپاتی فیلوم درصد تعرق بالایی دارند، این به آن معنی است که آنها آب زیادی به وسیله برگ هاشان به بیرون می فرستند و در نتیجه هوای خانه را مرطوب می نمایند. پس اگر در خانه و محل کارتان هوا خشک و ناخوشایند است، این گیاهان را پرورش دهید تا هوا را مطبوع نموده و پوست تان را نرم و تقویت نمایند. تنها کاری که شما باید برای این گیاهان انجام دهید این است که آبیاری شان را نباید فراموش کنید!

خب برویم به سراغ این 5 گیاه خانگی معجزه گر!

1- گندمی

گندمی نه تنها با مرطوب کردن هوا پوست تان را نرم و براق می نماید، بلکه با ظاهر زیبای خود هر خانه ای را چشم نواز می نماید. این گیاه یکی از آسان گیرترین گیاهانی است که می توانید پرورش دهید. گندمی هیچ توقع خاصی از شما ندارد و بسیار جان سخت است. گندمی مکانی با نور غیر مستقیم را دوست دارد و اگر در فصل رشدش به طور منظم آبیاری گردد بسیار شاداب می ماند. این گیاه به دمای معمول خانه عادت دارد و احتیاج نیست شرایط دمایی خاصی برایش فراهم کنید. خاک گندمی باید زهکشی خوبی داشته باشد و خلل و فرجش فراوان باشد. گندمی یکی از آسان ترین گیاهان برای تکثیر است. تنها کافی است گیاهچه هایی که گیاه مادر فراوری می نماید را از آن جدا کنید و در گلدانی نو بکارید.

2- پاپیتال

پاپیتال عاشق نور آفتاب است و در مکانی روشن با نور غیر مستقیم رشد می نماید. البته گیاه در شرایط نوری سایه دار هم رشد می نماید اما رشدش کند خواهد بود و ممکن است شاخسار آن کمی دراز شوند. پاپیتال خاک مرطوب را دوست دارد اما نباید خاکش خیس بماند. این گیاه معمولا به سرما مقاوم است و اگر در فصل رشدش کود دهی گردد سالم تر می ماند. گلدان پاپیتال تان را نزدیک خود نگه دارید تا علاوه بر تامین رطوبت، به پوست تان ویتامین D هم برساند.

3- اسپاتی فیلوم

گل های سفید و زیبای گیاه در ترکیب با شاخسار براق سبز تیره آن واقعا خیره نماینده می شوند. این گیاه خانگی مجذوب کننده برترین رشد را در مکانی روشن با نور غیر مستقیم دارد اما در سایه هم می تواند به خوبی رشد کند و در واقع یکی از گیاهانی است که برای خانه های سایه دار پیشنهاد می گردد (فقط ممکن است تعداد گل های گیاه در سایه کمتر گردد). تحقیقات نشان داده اسپاتی فیلوم و پاپیتال دو گیاهی هستند که بیشترین نقش را در مرطوب کردن پوست خشک دارند.

4- نخل اریکا

از آنجایی که این گیاه بسیار هوا را مرطوب می نماید، بعد از پرورش این گیاه در خانه پوست تان از این رو به آن رو خواهد شد! اگر در طول تابستان هوای خانه خیلی گرم شد، گیاه را با اسپری آب غبار پاشی کنید چون نخل اریکا بومی منطقه ها مرطوب است. این نخل به مکانی روشن با نور غیر مستقیم احتیاج دارد البته تا حدودی نور مستقیم را هم تحمل می نماید. مانند خیلی از نخل ها، نخل اریکا هم نسبت به آبیاری بیش از حد حساس است و نمی تواند خیس بودن مداوم و زیاد خاکش را تحمل کند. پس قبل از آبیاری مجدد گیاه، اجازه دهید خاک گلدان آن تقریبا خشک گردد.

5- فیکوس الاستیکا

برگ های این گیاه زیبا مانند ویولن هستند، ساختار سفت و سختی دارند و در رنگ های سبز و خرمایی یافت می شوند. با پرورش این گیاه در خانه حتما پوست تان نرم تر و جوان تر خواهد شد. فیکوس الاستیکا به مکانی روشن با نور فیلتر شده احتیاج دارد و می تواند نور مستقیم صبحگاهی را تحمل کند. خاک گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید چرا که گیاه به خشکی خاکش حساس است.

منبع: فوت و فن / bhg.com

به "5 گیاه خانگی که تاثیری شگفت انگیز بر پوست تان می گذارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گیاه خانگی که تاثیری شگفت انگیز بر پوست تان می گذارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید