آئین نامه شتابدهنده های تخصصی سلامت به زودی تصویب می گردد

به گزارش زمین جهانی به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حمید رضا بنفشه در پنل فراوری و توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت در اجلاس معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به توسعه فناوری ها و نوآوری های سلامت و به کارگیری آن به عنوان یک هدف استراتژیک به ارائه گزارشی از شرایط کنونی این حوزه در کشور پرداخت.

آئین نامه شتابدهنده های تخصصی سلامت به زودی تصویب می گردد

وی با اشاره به شاخص جهانی نوآوری گفت: رایج ترین شاخصی که روند فناوری در جهان را نشان می دهند شاخص جهانی نوآوری است که اکنون رتبه 53 جهان را داریم. در آنالیز این رتبه نشان می دهند که شرایط ما در خروجی بهتر از ورودی هاست که باید دلایل آن مورد آنالیز قرار گیرد. نتیجه گیری ها می گوید ترند صعودی است ولی شرایط کاملا مطلوب نیست. راندمان رو به رشد است. پیچیدگی های کسب و کار نیازمند برنامه ریزی بیشتری است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت به تشریح شرایط اکوسیستم فناوری سلامت در کشور پرداخت و گفت: طی سال گذشته ایجاد سه پارک علم و فناوری سلامت، راه اندازی 8 مرکز رشد فناوری سلامت و ایجاد 7 مرکز نوآوری با مجوز شورای توسعه کارنامه امسال در حوزه فناوری است که نشان می دهد این اکوسیستم در حوزه سلامت تکمیل شده است.

بنفشه با اعلام اینکه محدودیت راه اندازی پارک های علم و فناوری به کلان منطقه ها برداشته شده است، اضافه کرد: با ابلاغ قانون جهش فراوری دانش بنیان در یک امسال چالش های آن برطرف شده است و اکنون دانشگاه های علوم پزشکی میتوانند نسبت به راه اندازی پارک اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید با توجه به شرایط موجود و محدودیت منابع هدفمند و طبق نیازهای جامعه اقدام گردد، عنوان نمود: انتظار داریم پارک های علم و فناوری منبع عایدی برای دانشگاه ها باشند. طبق قانون جهش فراوری دانش بنیان، شرکت ها می توانند با حضور در پارک ها سند عرصه دریافت نمایند. در مباحث قوانین معافیت مالیاتی و جبران هزینه کرد تحقیق و توسعه شرکت ها از مالیات راهکارهایی دیده شده است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: به زودی امکان تاسیس پردیس های فناوری سلامت با احتساب منافع دانشگاه های علوم پزشکی فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: در مرحله نهایی تدوین آیین نامه شتابدهنده های تخصصی سلامت است زیرا اکوسیستم فناوری سلامت بدون شتابدهنده ها کامل نمی گردد.

بنفشه، توسعه فناوری سلامت در حوزه مراکز نوآوری را یکی از اهداف معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برشکرد و گفت: از دیگر اهداف راه اندازی مراکز رشد نوآوری تخصصی است. در صورت وجود برنامه معین دانشگاه ها می توانند درخواستشان را ثبت نمایند.

وی یادآور شد: جهت تسهیل فرآیند تجاری سازی محصولات دانش بنیان تفاهم نامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو به امضا رسیده است که فرصت ارزشمندی را برای شرکت های مستقر در مراکز رشد فراهم ساخته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آئین نامه شتابدهنده های تخصصی سلامت به زودی تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نامه شتابدهنده های تخصصی سلامت به زودی تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید